שראל: "מע"מ 0 יוסיף מוטיבציה להשקעה בנדל"ן – ויעלה מחירים"

    שלום בידרמן No Comments on שראל: "מע"מ 0 יוסיף מוטיבציה להשקעה בנדל"ן – ויעלה מחירים"
    16:50
    03.06.24
    נתי קאליש No Comments on מהפך באירופה: אלפי יורו יוענקו לקהילות הקודש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "חוק מע"מ 0 ינציח את המצב שבו ההשקעה בנדל"ן היא אפיק ההשקעה הטוב ביותר – מה שיעלה את המחירים". כך מיכאל שראל, לשעבר הממונה על הכנסות המדינה והכלכלן הראשי במשרד האוצר, בוועידה השנתית למימון תאגידי של DC Finance ברמת גן.

    לדברי שראל: "מה שהממשלה אומרת באמצעות מע"מ 0 זה – רוצו, תגדילו את הביקוש, כדאי לכם עכשיו לרוץ ולהסתער ולקנות דירה. האפקט האפשרי היחיד של העלאה בביקושים הוא עליית מחירים. במיוחד שזאת הטבה שטובה רק לחלק מהדירות, כך שמאות אלפי אנשים יסתערו על עשרות אלפי דירות, והתוצאה תהיה שהקבלנים יעלו מחירים באופן גלוי וחוקי. אם הממשלה רוצה להוריד את המחירים היא צריכה לפעול כדי שהביקוש ירד. במהלך הזה היא עושה בדיוק ההיפך".

    לדברי שראל: "הטבות מס, ובעיקר הטבות במע"מ, הן בכלל כלי בעייתי לפתרון בעיות כלכליות. יש נטייה לשמוח על מי שמרוויח מהטבות מס – שזה לרוב קבוצות פוליטיות עם כוח פוליטי – ולא להיות מודעים לעובדה שמכל הטבת מס יש גם מפסידים – כלל הציבור שמשלם יותר מסים במקום הפטור ומקבל פחות שירותים. ושלרוב הם מפסידים יותר ממה שמרוויחים המרוויחים. הבעיה עם פטורים ממס היא גם שאי אפשר לבטל אותם אף פעם. נעשו אינספור ניסיונות לבטל פטורים כאלה, כמו על תיירות, למשל, וכולם נכשלו מסיבות של לחץ פוליטי. לא רק בארץ אלא גם במדינות אחרות. מה גם שכל פטור יוצר לחץ של קבוצות נוספות".



    0 תגובות