שופט בדימוס: "הסכנה הקיומית למדינת ישראל היא בנימין נתניהו"

    ישראל פרייא | צילום: ויקיפדיה DanielGeron 4 Comment on שופט בדימוס: "הסכנה הקיומית למדינת ישראל היא בנימין נתניהו"
    0:05
    23.05.24
    נתי קאליש No Comments on ההדלקה הגדולה בעולם: "נערכים לשלושים אלף איש"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט בדימוס גבריאל שטרסמן מפרסם מעת-לעת מאמרי דעה בעיתון "הארץ", במאמר שכתב היום, מותח השופט בדימוס ביקורת חריפה על ראה"מ נתניהו. "הסכנה הקיומית למדינת ישראל היא בנימין נתניהו. אין זה נאמר בלצון או מתוך חולשת הדעת", נכתב.

    המאמר ב"הארץ" עוסק גם בסערה שחולל נתניהו עם נאום ה"מופתי" ואחריותו לשואה: "כמה פעמים יצאו מפיו המלים "סכנה קיומית", כאשר דיבר על שאיפתה של איראן לייצר פצצה גרעינית. אמנם ראוי היה להתמיד במאבק באיראן ובבעלי בריתה, ויש להמשיך בכך גם כיום, אך מה לזה ולסכנה קיומית למדינת ישראל? האם חיים אנו בגטו במלחמת העולם השנייה? האם אנחנו אנשים מזי רעב וחסרי מגן, המובלים ברכבות למחנות השמדה? זוהי הסכנה הקיומית שנתניהו ביקש להפחיד בה אותנו ואת העולם כולו?".

    "על איזו סכנה קיומית בדיוק מדבר ראש הממשלה כאשר הוא מפחיד אותנו שכם והערב, כי האיראנים חותרים לנשק יום הדין, כיום או בעתיד? האם אין די באיום בטילים ארוכי הטווח שבידי איראן, חיזבאללה, דאעש, ועוד מאוהבינו במזרח התיכון, כדי לסכן אותנו במלחמת דמים קשה ורבת קורבנות? בתש"ח היינו בסכנה קיומית. הנשק שהיה אז בידי צה"ל נחשב לבדיחה גרועה מול מה שהיה בידי ארצות ערב שפלשו לתחומנו. אך בראש ממשלת ישראל עמד אז גבר שבגברים, דוד בן־גוריון, איש חזון ומעש, ועם ישראל לא ידע פחד קיומי, במידה רבה בזכות הנהגתו".

    הוא מוסיף להטיח דברים כדורבנות בנתניהו: "הסכנה הקיומית לישראל היא המדיניות של חוסר מעש — מעש חכם, לא כוחני — מצד נתניהו וממשלת ישראל, שאחדים משריה עונים אמן על כל משוגותיו. דיבורי ההבל של נתניהו כי הוא מוכן למשא ומתן עם אבו מאזן ללא תנאים מוקדמים, הרי הם שקר אחד גדול, שהמפריח אותם מזים אותם באותו משפט עצמו בהוסיפו: אבל קודם שיכירו במדינת ישראל כבמדינתו של העם היהודי. מאז ימיו של יצחק שמיר המנוח בראשות הממשלה, לא היה סרבן שלום גדול יותר מנתניהו".

    העתונאי רועי שרון ציטט את מאמר שטרסמן והוסיף: "שופט בדימוס כותב שראש הממשלה הוא סכנה קיומית למדינת ישראל. לפני 20 שנה קראו לזה "דין רודף" – בכך הוא השווה במרומז את ההסתה של השופט בדימוס להסתה שלטענת השמאל הובילה לרצח רבין.

    העיתונאי בן כספית שאל את שרון "אז למה בסוף הרוצחים בכל זאת באים מימין לשמאל?", ע"כ השיב לו שרון בשאלה: "אתה רומז שרק לצד אחד אסור להסית?", בן כספית השיב לו: "לא. אני מציין עובדה. "דין רודף" זה ציווי רבני. ההשוואה שלך מופרכת".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מעניין זה לא נקרא הסתה רק על מוטי יוגב זה נקרא מסית

    2. 2

      שטרסמן מזלזל בכוחו של האטום ומטיף למלחמה, אנחנו לא בזמנים של בן גוריון והנשק כיום הוא באמת סכנה קיומית. כל הכבוד לראש הממשלה שלנו שלא מפסיק להצביע על האמת. עלינו לחזק אותו ולהגדיל בכך את הכלים של המלכות. התפללו למען נתניהו שיצליח לבחור היטב וישאר איתן מול הסערות מבית ומחוץ.

    3. 1

      "ההתקרבנות" האובססיבית דווקא של אינטלקטואלים
      כגון השופט המלומד, אל מול הפלשתינים שיותר ממאה עשרים שנה אינם מוכנים להכיר בקיומנו, ואף מלמדים זאת מחלב אם את ילדיהם, מביאה שופט להתפלש בעפר וכך להסית ולפגוע בראש הממשלה
      ובבוחריו. מעניין שהתקשורת דוממת ואינה תוקפת אותו כפי שהיא תוקפת את ח"כ מוטי יוגב שתקף בברוטליות…שופט?