40 אלף ש"ח: ניצחון לדרעי בתביעה נגד איש השמאל

ישראל רובין 1 Comment on 40 אלף ש"ח: ניצחון לדרעי בתביעה נגד איש השמאל

בית המשפט קיבל את התביעה של יו"ר ש"ס נגד העיתונאי בן כספית, לאחר שהאשים אותו באחריות לאסון מירון וחייב את כספית לשלם לדרעי פיצויים של 40 אלף ש"ח

אריה דרעי צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ש"ס אריה דרעי ניצח חלקית בתביעת לשון הרע שהגיש נגד העיתונאי בן כספית, שהאשים אותו באחריות לאסון מירון. את דרעי ייצג עורך הדין אילן בומבך וההליך התנהל בבית משפט השלום בתל אביב.

בתביעה המקורית דרש דרעי פיצוי של 400 אלף ש"ח בשל שני פרסומים של כספית בעיתון מעריב. בראשון נכתב כי "דמם של 45 נספי אסון מירון מרוח על ידיו" של דרעי ובפרסום השני נטען כי מהעדויות שנשמעו בוועדה החוקרת את האסון "עולה בוודאות שהדחיפה לקיומה של הילולת מירון במתכונת הרגילה שלה, ללא הגבלות כלשהן, הגיעה מדרעי".

השופט אביים ברקאי ציין בפסק הדין, הדברים פורסמו עוד בטרם הגשת מסקנות ועדת מירון ובטרם פורסמו נשלחו הודעות האזהרה למעורבים באירוע וכן כי לאחר שנשלחו ההודעות התברר כי דרעי אינו אחד מן המוזהרים.

"קיימת מורכבות באמירה לפיה 'דמם של 45 נספי מירון מרוח על ידיו' של התובע. אמירה כזו עלולה לייחס לתובע אחריות ישירה למותם של 45 נספי מירון, כאשר אחריות כזו כלל לא נקבעה. לא על ידי בתי המשפט ולא על ידי ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון", כתב השופט ברקאי. "אין חולק על כך שבעת הפרסומים לא נקבעה כל אחריות המיוחסת לתובע. אדגיש שאפילו היה נקבע בדיעבד שהתובע אכן אחראי לאסון בן נספר ארבעים וחמישה בני אדם, עדיין היה צורך לדון בשאלה מה דינו של פרסום מוקדם המייחס לפלוני אחריות פלילית, בטרם נקבע כך מבחינה משפטית.

בנוסף, ציין השופט כי "הודעות האזהרה נשלחה לשורה של מוזהרים כאשר התובע אינו אחד מהם ובמילים פשוטות – הטריבונל השיפוטי אשר הוקם לבחון את אסון הר מירון, לא מצא שיש להעביר את התובע אל השלב השני של החקירה. שלב בו הוא עלול להימצא אחראי לאסון או להיבטים שונים המתייחסים אליו".

לבסוף, קיבל השופט רק את התביעה בגין הפרסום הראשון שבו כתב כספית כי "דמם של ההרוגים מרוח על ידיו" של דרעי ופסק לו פיצויים בסך 40 אלף ש"ח והוצאות משפט בסך 20 אלף ש"ח.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כל הכבוד, רק היה צריך לתבוע אותו 45 מליון ש’’ח, מליון כנגד כל קורבן