נאום 'התוכחה' של טראמפ באירופה: גרמניה צבועה ושבויה בידי רוסיה

    מוטי סבן No Comments on נאום 'התוכחה' של טראמפ באירופה: גרמניה צבועה ושבויה בידי רוסיה

    היום נפתח בבריסל ועידת נאט"ו בהשתתפות מנהיגים מכל העולם ובראשם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | במהלך הכנס תקף טראמפ את גרמניה, על תוכנית הנחת צינור הגז מרוסיה לגרמניה: אנחנו משלמים להם כסף הגנה מפני הרוסים והם הולכים לתת מיליארדים לרוסיה

    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון נאט"ו עורך היום (רביעי) ועידה חשובה בהשתתפות מנהיגים מכל העולם, בראשם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הנשיא פתח את הועידה בנאום חריף ותוקפני כלפי גרמניה, הרקע להתקפה, היא התוכנית של גרמניה להניח צינור גז ממנה לרוסיה, הדבר יכניס כסף רב לרוסים.

    במהלך נאומו טעםן טראמפ: כי גרמניה "נשלטת לחלוטין" בידי רוסיה, ואף "שבויה" שלה. בעוד אנחנו משלמים כסף רב לאלו שנגדנו, אתם לא משלמים כהוגן על הוצאות הבטחון, ככולל המדינות הצפון אתלנטיות.

    טראמפ לא הרפה והמשיך לתקוף: "אני חייב לומר, אני חושב שזה מאוד עצוב שגרמניה עורכת עסקאות נפט וגז ענקיות עם רוסיה, בזמן שאנחנו אמורים להגן עליה מפני רוסיה" התריס טראמפ על הצביעות הגרמנית והמשיך: "אנחנו אמורים להגן עליכם מפני רוסיה, אבל הם משלמים מיליארדי דולרים לרוסיה, ואני חושב שזה מאוד לא ראוי".

    צינור הגז המדובר הוא תוכנית של גרמניה ורוסיה להניח צינור ענק שיאפשר העברת גז בכמות כפולה, תוך שהוא מדלג על מדינות באירופה כמו פולין וצ'כיה, להנחת הצינור ישנם מתנגדים רבים באירופה עצמה, לטענתם הדבר יפגע בכלכלת מדינות אחרות באיחוד, תוך שרוסיה תצא המרוויחה הגדולה.

    הנאום התקיף נאמר במהלך ארוחת הבוקר בבריסל במטה נאט"ו שם קרא טראמפ לגרמניה להתעורר "גרמניה, ככל שאני יודע, היא שבויה של רוסיה", טראמפ לא הסתפק בהצהרות אלה קרא לנאט"ו לחקור את כל העניין.

    נשיא ארגון נאט"ו נשאר דיפלומטי ובחר להתעלם מתוכן הדברים וענה בנימוס לטראמפ: כי חברות נאט"ו מסוגלות לעבוד בשיתוף פעולה למרות חילוקי הדעות.

    הרקע להתקפות של הנשיא טרמאפ על אירופה, הוא בשתי מישורים, האחד המכסים שמטילים מדינות באירופה על הייבוא מארה"ב בעוד ארה"ב לא מטילה מכסים על סחורות שלהם, דבר שהוא לא הוגן והולך להשתנות אמר הנשיא.

    השני, הוא העניין של ארגון נאט"ו שהוקם ע"י ארה"ב וקנדה לאחר מלחמת העולם השנייה, רובם של המדינות המכריע הוא מאירופה, במסגרת הארגון מחוייבות המדינות להגן על כל חברה בארגון במקרה ותותקף. הבעייה שמאז הקמת הארגון רוב הנטל הכלכלי נופל על ארה"ב בעוד מדינות אירופה מתעשרות ומשגשגות ולא מעלות את שיעור הנטל הכספי בארגון.

    טראמפם הבטיח כבר בעצרות הבחירות שלו, כי המדיניות בו ארה"ב תשלם בשביל כל השאר לא יקרה יותר, מי שצריך לשלם ישלם ואם לא אין לו בעייה שארגון נאט"ו יפורק. נשיא צרפת עמנואל מקרון כבר חושב על הקמת ארגון אירופאי חדש דומה לנאט"ו שיהיה לאירופה בלבד.

    אין ספק שהשיחות עם מנהיגי המדינות האירופאיות הולכות להיות סוערות מאוד ובלתי מתפשרות. במהלך הפסגה טראמפ התנהל לבד וכמעט שלא צעד ייחד כעם כל המנהיגים אלה נתן את המפוע היחיד שלו כמו בעל הבית.



    0 תגובות