סוף סוף: האיחוד האירופי אימץ הצהרה נגד אנטישמיות

    שלמה ריזל No Comments on סוף סוף: האיחוד האירופי אימץ הצהרה נגד אנטישמיות

    האיחוד האירופי אישר הצהרה חסרת תקדים לביטחון הקהילות היהודיות ולמאבק באנטישמיות באירופה

    דגל האיחוד האירופי צילום: סרגיי אטל, פלאש 90
    8:31
    26.04.24
    קובי פינקלר No Comments on חיזבאללה שיגר נ"ט להר דב, צה"ל תקף בתגובה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת האיחוד האירופי אישרה היום בהסכמה מוחלטת של 28 מדינות הצהרה ראשונה מסוגה למען מאבק באנטישמיות וחיזוק ביטחונן של הקהילות היהודיות באירופה. את ההצהרה הובילו האוסטרים ביחד עם הקונגרס היהודי העולמי וגורמים נוספים.

    ההצהרה אשר אושרה היום בפורום שרי המשפטים והפנים של המדינות החברות, קוראת למדינות האיחוד האירופי לנקוט צעדים חשובים על מנת להבטיח את הביטחון של הקהילות, המוסדות והאזרחים היהודיים באירופה כדי "להבטיח לעם היהודי עתיד בו יחיו עם אותה תחושה של ביטחון וחופש כמו כל שאר אזרחי האיחוד האירופי" על פי ההצהרה והוסיפו כי "הביטחון של העם היהודי הוא צורך מידי הדורש פעולה של המדינות החברות ומוסדות האיחוד האירופי".

    בנוסף, מודגשת בהצהרה החשיבות לחינוך וזיכרון השואה, קריאה לאימוץ הגדרת IHRA לאנטישמיות והקדשת תשומת לב מיוחדת של גורמי אכיפת החוק באירופה לתכנים אנטישמים ברשת הקוראים לטרור. בין הנקודות הנוספות בהצהרה: אימוץ ויישום אסטרטגיה הוליסטית כדי למנוע ולהילחם בכל צורות האנטישמיות;הגברת המאמצים להבטחת ביטחון הקהילות היהודיות על ידי הגברת שיתוף הפעולה בין רשויות אכיפת החוק המקומיות/לאומיות לבין הקהילות היהודיות; מימון ויישום של אמצעי אבטחה; חקירה ראויה והעמדה לדין פלילי על פשעי שנאה אנטישמיים ועוד.

    את ההצהרה העלתה לאישור אוסטריה תוך שיתוף פעולה הדוק יחד עם הקונגרס היהודי העולמי אשר פעלו להכרזת ההצהרה. הקונגרס היהודי העולמי פעל בצמוד לרשויות ממשלת אוסטריה והמוסדות האירופאים, יחד עם הקהילה היהודית באוסטריה והקונגרס היהודי האירופאי בתהליך הפיתוח לתוכן ההצהרה. הקונגרס היהודי העולמי קיים למעלה מ-100 פגישות בשבועות האחרונים עם נציגי המדינות באיחוד האירופי על מנת להדגיש בפניהם את חשיבות ההצהרה ואת משמעות אימוצה על ידי האיחוד.

    מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר אמר: "מדובר בהצהרה חשובה וקריטית לתפוצה היהודית בעולם, אנחנו מאמנים ומקווים כי בעקבותיה מדינות האיחוד האירופי יישמו בפועל את ההצרה למען רווחת הקהילות היהודית. הקונגרס היהודי העולמי ימשיך לפעול למען ביטחון הקהילות היהודיות ברחבי העולם ולמען מאבק בתופעות האנטישמיות".



    0 תגובות