חתן ההלכה העולמי לשנת תשע"ט: הרב משה ספרין

    עמית דניאל 8 Comment on חתן ההלכה העולמי לשנת תשע"ט: הרב משה ספרין

    אירוע מיוחד ומותח נערך אמש בירושלים: גמר "חידון הלכה למעשה" לאחר עונה קשה ומאתגרת במיוחד | במעמד נכחו מרנן ורבנן גדולי תורה ופוסקי הלכה | חתן ההלכה העולמי לשנת תשע"ט הוא הרב משה ספרין

    9:16
    19.03.24
    איתי גדסי No Comments on מתגבשת קואליציה בבני ברק; ש"ס בדרך לאופוזיציה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש התקיים בבנייני האומה בירושלים אירוע הגמר של 'חידון הלכה למעשה' העולמי עם הגאון הרב אופיר מלכא שליט"א. החידון שמשודר לכל אורכו ב'קול חי', מהווה את ספינת הדגל של עולם ההלכה היהודי. אלפי משתתפים הגיעו לבנייני האומה כדי לחלוק כבוד לארבעת הרבנים החשובים שהגיעו לגמר החידון. בתום מעמד ארוך ומותח, שני סבבי שאלות בעיון ובקיאות וסבב נוסף של שאלה בכתב, הוכתר הרב משה ספרין שליט"א ל'חתן הלכה למעשה' העולמי לשנת תשע"ט וזכה בפרס כספי של 25,000 ש"ח, מתנת 'קול חי'.

    הגאון הרב אופיר מלכא שליט"א שיזם את החידון וחיבר את השאלות, ניווט ביד אמן בין המתמודדים ואתגר אותם בשאלות מורכבות בהלכות שבת ממשנה ברורה ונושאי כליו, כשמנחה הערב מרדכי לביא מפנה את השאלות בזה אחר זה למתמודדים בצורה אקראית. באירוע הנכבד השתתפו גדולי ישראל ואישי ציבור רבים ובראשם ראש ישיבת 'אור החיים' וחבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב ראובן אלבז שליט"א, ראש ישיבת פורת יוסף חכם משה צדקה שליט"א, ראב"ד ירושלים הגאון רבי ברוך שרגא שליט"א, רב סביון הרב נחמיה רוטנברג שליט"א, שר הפנים הרב אריה דרעי הי"ו, ועוד.

    במהלך האירוע נהנו המשתתפים ממופע מוזיקלי מרהיב ומשובח עם גדולי הזמר החסידי, שלוימי גרטנר, נפתלי קמפה, ישי לפידות ויונתן שינפלד בליווי תזמורת 'המנגנים' בניצוחו של מוישי רוט, שהרימו על הרגליים את אלפי בחורי הישיבות ואברכי הכוללים שגדשו את האולם הענק בבנייני האומה והריעו לכבודה של תורה. על הבמה האדירה באולם ניצבו מסכי לד ענקיים ומערכות תאורה ומולטימדיה שכמותן לא ראתה ירושלים, כשעל ההפקה המורכבת, כמו על יתר הפקות הענק בשנים האחרונות חתום דוד פדידה וחברת FDD פרודקשיין.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      כל הכבוד לרדיו קול חי ולכל העושים במלאכה מהרב בצלאל קאהן וכו' על האהבת וחיבוב התורה לציבור השומעים במומחיות ובמקצועיות מרדכי

    2. 6

      כל הכבוד. עלה והצלח מוישי. מגיע לך בענק. שאפו לכל המשפחה משפחת מילר המורחבת שעודדו לאורך כל הדרך.

    3. 5

      אוווווווהווווווו איזה עוצמות…..
      ישתבח שמו לעד…
      איזה קידוש ה" נפלא ביותר..
      כל הכבוד בראש ובראשונה לרב הגאון הרב אופיר מלכה….שיחיה לאורך שנים-אמן.
      ולמנחה מרדכי לביא….
      אין עליכם רדיו קול חי……………….
      ממש כל הכבוד
      ועוד משהו—כל המתמודדים ללא יוצא מן הכלל היו פצצות אחד אחד פשוט תותחים…
      וגם מי שהפסיד יצא עם ידע עצום של הלכות….(חוץ מהפרס כמובן….)
      תודה רבה ומחכים כבר לחידון הבא…..
      ועל הדרך גם לקול הבא -3-

    4. 2

      הרב משה ספרין אין עליך הוא יודע כל משנא ברורה חלק ג בעל פה!!! ידעיו לגדולות