גבעת זאב • אגן האיילות בחרה – הרב מזרחי

    ישראל אייזן | צילום: חדשות הגבעה No Comments on גבעת זאב • אגן האיילות בחרה – הרב מזרחי
    10:23
    13.05.24
    קובי פינקלר No Comments on כטב"מים שחדרו מלבנון התפוצצו במרחב בית הלל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ב'גבעת זאב' – שכונת הלוויין של ירושלים תמונת המצב נכון לעכשיו לגבי ראשות המועצה לא ברורה. עדיין לא הוחלט במי הציבור החרדי תומך. השמות הבולטים שרצים בבתיהם של רבני שכונת אגן האיילות, קרלין ורבני ש"ס, הם ראש המועצה המכהן יוסי אברהמי ומועמד הבית היהודי, או יותר נכון של ש"ס – שלומי אלפסי.

    עקב הגעת עשרות משפחות חרדיות להתגורר במקום אך טבעי הוא שכל מועמד עושה הכל בכדי לזכות בקולות הציבור החרדי, ומרתון פגישות אינטנסיביות מתקיימות כל העת בין סניף דגל התורה המורכב מכל הפלגים האשכנזים בראשות הרב זילברשטיין והרב הורוביץ, חסידות קרלין בראשות האדמו"ר, החרדים העובדים, והספרדים בראשות הרב דוד סופר מאגן האיילות, הרב עזריאל כהן רב קהילת איילת השחר והרב אושרי אזולאי.

    בתוך כך אמש החליט הגראי"ל שטיינמן כי הרב רפאל מזרחי יהיה נציגה של 'דגל התורה' ושכונת אגן האיילות ברשימה המשותפת שתיקרא 'יהדות התורה' כשבמקום השני ממוקם הרב שלמה בריזל נציג חסידיות קרלין סטולין שלה מאות משפחות המתגוררות במקום, ובמקום השלישי נחום גליס (בנו של איש ירושלים ורדיו קול חי ישראל גליס י.א.) הסיכוי הוא נכון לעתה הכנסת שני נציגים בלבד למועצה.

    הכרעתו של הגראי"ל שטיינמן בעד מועמדות מזרחי הוא למורת רוחם של אלו שרצו לראותו מחוץ לרשימה שבאו בטענה כי מן הראוי להציב מועמד אשכנזי ולא מבני עדות המזרח.

    מזרחי תושב המקום עם איכלוסה של השכונה לפני שלש שנים, אומר ל'הזירה המקומית' כי נכון לעכשיו אין עדיין החלטה רשמית של סניף דגל התורה ולכן הוא נמנע מלהביע דברים בנושא, וזאת למרות ההכרעה הברורה שניתנה ע"י הגראי"ל במעמד חה"כ הרב גפני ורבני השכונה הגרח"מ הורוביץ, הגר"י פרבשטיין וכן הרב ישראל פרג יו"ר המטה.

    הרב מזרחי אב לששה ילדים, בוגר ישיבות כנסת חזקיהו ברכסים, כנסת בית אהרן מיר, מנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית, לשעבר ספרא דדיינא בבית הדין הרבני בירושלים ונקרא לעיתים תכופות לדיני תורה ציבוריים שגדולי ישראל שלחוהו, ובנוסף לרזומה העשיר הוא רשום על הקמת בתי דין פרטיים ברחבי הארץ.



    0 תגובות