ישראל תתרום מיליון מנות חיסון למדינות אפריקה

איתי גדסי No Comments on ישראל תתרום מיליון מנות חיסון למדינות אפריקה

באמצעות המנגנון הבינ"ל לחלוקת חיסונים שוויונית: ישראל תעביר בשבועות הקרובים מיליון חיסוני קורונה של חברת אסטרה זניקה למדינות אפריקה

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ישראל תעביר בשבועות הקרובים מיליון חיסוני קורונה של חברת אסטרה זניקה למדינות אפריקה באמצעות המנגנון הבינ"ל לחלוקת חיסונים שוויונית קובקס (covax). החלטה על כך התקבלה היום (רביעי) בדיון בו השתתפו משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומשרד הבריאות.

מדינת ישראל מחזקת בחודשים האחרונים את יחסיה עם מדינות יבשת אפריקה, כולל חזרה למעמד משקיפה בארגון לאיחוד אפריקה. התרומה המשמעותית של החיסונים, שתגיע לקרוב לרבע ממדינות היבשת, תתרום לחיזוק הקשרים בין ישראל למדינות אלו.

COVAX הינו מנגנון חלוקת החיסונים עולמי שמרכזו בג'נבה, לרכש מאוחד וחלוקה שוויונית של חיסוני קורונה. המנגנון הוא תוצר של שיתוף פעולה עולמי יוצא דופן ועבור רבות מהמדינות המתפתחות המנגנון הזה הוא הדרך היחידה לקבלת חיסונים. מנגנון קובקס מבטיח גם כי החיסונים יגיעו למדינות שיכולות לקלוט אותם (בעלות "יכולת ספיגה").

שר החוץ יאיר לפיד: "מדינת ישראל מצטרפת למאמץ הבינ"ל לחיסון אוכלוסיות שאין בידם להשיג חיסונים. אני שמח שישראל יכולה לתרום ולהיות שותפה במיגור המגפה בעולם. כל זמן שלא תתקיים חלוקת חיסונים שתסייע למגר את הנגיף בכל העולם מגפת הקורונה תוסיף להתפשט ווריאנטים חדשים יתפתחו באזורים בהם אחוזי החיסון נמוכים".



0 תגובות