המבקר אנגלמן: "אם זה נכון, מדובר ברמיסה של ערכי הדמוקרטיה"

ישראל רובין 1 Comment on המבקר אנגלמן: "אם זה נכון, מדובר ברמיסה של ערכי הדמוקרטיה"

מבקר המדינה התייחס לפרסומים בעניין החדירה לניידים ואמר: "נבדוק גם את התנהלות הפרקליטות, משרד המשפטים וגורמים אחרים בכלים האלו". המבקר הזכיר שורה של ליקויים בהתנהלות הפרקליטות, כפי שפורסמו בדו"ח

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס היום (שלישי) בוועידת ירושלים של ערוץ 7 והעיתון 'בשבע' לפרסומים האחרונים על שימוש לכאורה של המשטרה בתוכנות של NSO. "הפרסומים האחרונים, לגבי השימוש בתוכנות רוגלה כלפי אזרחים שונים, ככל שהם נכונים, הם חתירה ורמיסה של ערכי הדמוקרטיה ופגיעה חמורה בפרטיות", הבהיר אנגלמן.

"כפי שהודעתי, משרד מבקר המדינה מבצע ביקורת על השימוש של המשטרה באמצעים טכנולוגיים, ובכללם נבחן את השימוש בטכנולוגיות של NSO. כמובן שהבדיקה לא מתמצית במשטרה בלבד ואנחנו נבדוק גם את התנהלות הפרקליטות, משרד המשפטים וגורמים אחרים בשימוש בכלים האלו.

"חשוב מאוד לבדוק הנושא לעומק וככל שתוקם ועדת חקירה ממלכתית – נבחן את גבולות הגזרה מול הועדה", הוסיף המבקר.

"בהתאם לתיקון לחוק – משנת 2017 משרד מבקר המדינה מבצע ביקורות מערכתית בכל הנוגע לפרקליטות ולגורמי אכיפת החוק. כך, לפני מספר חודשים פרסמנו דוח ביקורת בנושא ליווי חקירות על ידי הפרקליטות – ליווי משפטי לחקירות משטרה ואישור תרגילי חקירה. הדו"ח בחן את ההתנהלות הפרקליטות והמשטרה ברמה המערכתית.

"מצאנו שבפסקי דין בהם התגלו כשלי חקירה חריגים, וגורמי החקירה והתביעה התבקשו לערוך הפקת לקחים – הפקת הלקחים לא הושלמה, בשל התנגדות מצד ועד הפרקליטים. ככלל, פרקליטי מחוז נמנעים מלערוך הפקת לקחים. מצאנו עוד שתרגילי חקירה מאושרים בידי פרקליטים בלי לנמק את הטעם לאישור וכי סמכויות פרקליט מלווה המופעלות במאות תיקים בשנה לא נקבעו בחקיקה ראשית".

עוד אמר אנגלמן: "פרקליט המדינה הקודם החליט להסב את סמכויות הפרקליט המלווה בחקירות משטרה לנוהל פנימי, חרף העובדה כי שיטת הפעולה הזאת רלוונטית לגורמי האכיפה, לנחקרים ולכלל הציבור. כך גם לא נקבעו כללים בנוהל הפנימי להקצאת פרקליט מלווה.

"הליקויים הללו צריכים להיות מתוקנים. כעת יצטרפו המלצות אלו לבדיקה שנערכת בנוגע לשימוש המשטרה בתוכנות רוגלה שונות".



1 תגובות

מיין תגובות