תיעוד מרגש: הבחורים המיוחדים פתחו את 'זמן אלול'

אליהו גרין No Comments on תיעוד מרגש: הבחורים המיוחדים פתחו את 'זמן אלול'

מעמד פתיחת הזמן התקיים בישיבת "תפארת שמואל" לבחורים מיוחדים בתפקוד גבוה, בהשתתפות רבה של בני ברק הגרש"צ רוזנבלט וראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין | רבה של בני ברק הגרש"צ רוזנבלט: "אתם דור המייסדים של הישיבה – יהיה לכם חלק בזכויות ובלימוד התורה של בחורי הישיבה" | גלריה

יעקב נחומי צילום: יעקב נחומי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמו בכל הישיבות הקדושות, גם בישיבת "תפארת שמואל" קיימו מעמד מיוחד לפתיחת הזמן, במעמד המרומם השתתפו רבה של בני ברק הגרש"צ רוזנבלט שליט"א, ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין שליט"א , נשיא הישיבה הרב אברהם צבי ישראלזון שליט"א, ראש מוסדות אהל שרה הרב אברהם גינזבורג שליט"א, הרב יהודה הבר יו"ר עמותת 'יד על הלב', מנהל מערך החינוך הרב בן פרהט, מנהל הישיבה הרב אליהו מושקוביץ,  רמ"ים וצוות הישיבה. 

בימים אלו עברה הישיבה למבנה חדש במרכז העיר בני ברק לאחר שיפוץ יסודי והתאמתו לצרכי התלמידים המיוחדים. המבנה כולל בית מדרש מרווח, חדר אוכל וחדרי שיעורים שמותאמים לסדר היום של הישיבה. בתקופה האחרונה צוות הישיבה גדל והתפתח ונוספו לו צוות מקצועי שעברו הכשרה בחינוך מיוחד.  הישיבה מתנהלת באווירה ישיבתית בצביון תורני כמקובל בעולם הישיבות. 

רבה של בני ברק הגרש"צ רוזנבלט שליט"א נשא דברים בטקס המרגש ואמר "זהו יום בשורה ויום משמח מאד עבור המשפחות שנפתחת ישיבה חדשה כאן בעיר בני ברק.  לכם התלמידים והצוות זכות ראשונים יש לכם בהיותכם המייסדים של הישיבה. כל הזכויות שיהיו מהישיבה יגיעו גם לכם, והקב"ה יעזור שיהיה הרבה הצלחה לרבני הישיבה, הר"מים  ולכל הבחורים".

ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין כובד גם הוא לשאת דברים. בדבריו בירך את התלמידים ואת ראשי הישיבה ואמר כי: "הישיבה החדשה שקמה כאן היום תהיה ישיבה מצוינת. יש לי חיבה מיוחדת לתלמידים המיוחדים ואני פועל ועושה בכובעי הציבורי ואף בכובעי הפרטי למענם ולהצלחתם. קיומה של ישיבה מיוחדת זאת, דווקא בבני ברק עיר התורה, היא כבוד גדול לעיר".

הרה"ג רבי  אברהם צבי ישראלזון שליט"א נשיא הישיבה אמר: "נשאלתי בעבר, האם תלמיד עם מוגבלות קוגניטיבית  צריך לבוא לבית הכנסת. הצגנו את השאלה לפני מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל והוא ציטט את הגמרא שאומרת, שילד שאומר אמן יהא שמיה רבה פעם אחת, יש לו חלק לעולם הבא. אני רוצה לאחל לתלמידים ולצוות שיהיה הזמן  הזה בעז"ה זמן פורה, ושנה טובה ונראה ביחד נחת מהתלמידים".

גם ראש המוסדות הרב אברהם גינזבורג בירך את התלמידים הנרגשים. הרב גיזנבורג סיפר ואמר:  "הרב מפונביז' אמר בעת פתיחת הזמן שכאשר הבחורים חוזרים לישיבה לאחר תקופת בין הזמנים ומתחילים ללמוד זה 'עת רצון' כמו בפתיחת הארון" עוד הוסיף וברך "שה'עת רצון' הזה יביא שפע ברכה והצלחה לכל הבחורים,  צוות הישיבה הר"מים וכל העוסקים במלאכת הקודש".

לדברי הרב אליהו מושקוביץ מנהל ישיבת 'תפארת שמואל': " אנחנו מגדלים כאן את הבחורים שיהיו בני תורה, יראי שמים, עצמאים ושיוכלו להשתלב בקהילה שהם מכירים ומכירים אותם  בכוחות עצמם. פה אנו מסייעים להצליח הן ברוחניות והן בגשמיות, גם בידיעת התורה וגם לדעת להתנהל בחיי היומיום". 

את האירוע חתם הרב יהודה הבר יו"ר עמותת 'יד על הלב' שעמד מאחורי הקלעים, יחד עם בכירים בעירית בני ברק, שעמלו ימים ארוכים  לפתיחת הישיבה לשביעות רצון המשפחות והבחורים. "אני מברך את הנהלת הישיבה, שהשכילה להבין את הצורך בהקמת הישיבה, בהתאמת תוכנית הלימודים לתלמידים, ובכלל באיתור מבנה והפיכתו תוך זמן קצר ביותר למקום משכן ראוי לבחורים" . עוד הוסיף: "אני מברך את צוות הישיבה והתלמידים היקרים שיעלו ויצליחו, ובעזרת ה' הישיבה הזו תרחיב את אהלה ותהפוך לאבן שואבת לבחורי חמד מיוחדים המבקשים להיות בבית ה'".

 

 



0 תגובות