"חובתנו למנוע קלקול עולמו של בורא עולם"

עפר גדנקן No Comments on "חובתנו למנוע קלקול עולמו של בורא עולם"

הרב חיים יצחק אייזיק לנדא, רבה של בני ברק על השמירה על הסביבה מעקרונות ההלכה

10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"הגישה התורנית וההלכתית מחייבת מניעת נזקים למרחב הציבורי ושימוש אחראי במשאבי הטבע". דברים אלה אמר רב  ואב"ד בני ברק הרב חיים יצחק אייזיק לנדא בפגישה עם רני איידלר, מנכ"ל תמיר- תאגיד מיחזור האריזות .

מנכ"ל תמיר הציג בפני הרב את תהליכי המיחזור והכלכלה המעגלית שתמיר מובילה ביחס לפסולת אריזות אשר מצמצמים משמעותית את ההטמנה של הפסולת ומונעים את הנזק האדיר שעלול להיגרם לקרקע כתוצאה מההטמנה. בנוסף, השימוש בחומרים ממוחזרים תוצרי תהליכי המיחזור של פסולת האריזות, מקטין את הצורך בשימוש במשאבים חדשים מהטבע ליצירת אריזות ומוצרים חדשים.

תמיר  הינה חברה לתועלת הציבור אשר פועלת ללא מטרות רווח במטרה לצמצם את הטמנת האריזות שאינן מתכלות בקרקע, ובכך  לשמור על האדמה, מקורות המים והטבע מהזיהום של הפסולת. בנוסף בתמיר מעניקים "חיים חדשים" לפסולת  כאשר האריזות נאספות בנפרד מהפחים הכתומים ומגיעות נקיות ככל הניתן לתחנת המיון וכך ניתן למחזר אותן ולהפוך אותן חזרה לחומרי גלם חדשים המשמשים את כולנו.

בימים אלו נערכים בתמיר לפריסת הפחים הכתומים הייעודיים עבור פסולת האריזות, גם בריכוזים חרדיים בירושלים  ובאשדוד, בהם לא היה עד כה  פחים כתומים .
רב העיר שליט"א ציין, שמלבד האיסור של "בל תשחית" חלה גם התקנה מימות יהושע בן נון לשמור ולא לקלקל את המרחב  הציבורי. כבר בימי כיבוש הארץ וחלוקתה לשבטים ראה יהושע בן נון חשיבות רבה בחידוד המודעות וחובת השמירה מפני נזקים.

בהקשר ליחס היהדות לחובת השמירה על איכות הסביבה צוטט המדרש הידוע בקהלת רבה " שעה שברא הקב"ה את אדם הראשון נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן וכל מה שבראתי בשבילך בראתי, תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי שאם קלקלת אין מי שיתקן אחריך."

רב העיר הביע הערכה רבה  לפעילותה של תמיר והדגיש את נכונותו לסייע בכל מה שניתן לקידום פעילות חשובה זו של תמיר.

בסיום הפגישה איחל רב העיר למנכ"ל תמיר שנה טובה מלאה בעשיה פורייה ומוצלחת.



0 תגובות