מכתב ישן נחשף: הגר"ע יוסף פעל למען המתפללים באומן

אליהו גרין No Comments on מכתב ישן נחשף: הגר"ע יוסף פעל למען המתפללים באומן

מכתב נדיר ומיוחד שפורסם לפני 42 שנה ועורר הדים רבים, נחשף לראשונה במלואו ומגלה באופן מדהים את פעולותיו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל עבור "הקיבוץ" של חסידי ברסלב בראש השנה באומן. "לעשות מאמץ עליון להרשות לחסידי ברסלב להשתטח על ציון רבם הקדוש"

מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת יום ההילולא של רבי נחמן מברסלב זיע"א שייחל מחר (י"ח תשרי) ג' דחול המועד סוכות, כאשר המוני בית ישראל יערכו הילולות גדולות לכבודו של צדיק יסוד עולם, חושפים במכון "מאור ישראל" בראשות בנו הגאון רבי משה יוסף, מכתב נדיר ומיוחד של מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל מלפני למעלה מארבעים שנה, בתקופה בה כיהן כראשון לציון והרב הראשי לישראל, בו הוא פונה על גבי בלנק רשמי של לשכת הראשון לציון, אל רבה הראשי של רומניה הרב ד"ר משה רוזן ז"ל שהיה מקושר חזק עם השלטונות גם מחוץ לגבולותיה של מדינתו והייתה לו השפעה רבה מאוד על המהלכים בשלטונות "שיואיל לעשות מאמץ עליון לקבל רישיון משלטונות רוסיה, להרשות לחסידי ברסלב להשתטח על ציון רבי נחמן מברסלב בעיר אומן".

הרב משה רוזן רבה של רומניה בפגישתו עם מרן הגר"ע יוסף בלשכתו בהיכל שלמה בירושלים

במכתב הנושא את תאריך כ"ח מנחם אב תשמ"א, נכתב: "הרני פונה בזה לכת"ר שיואיל לעשות מאמץ עליון לקבל רשיון משלטונות רוסיה, להרשות לחסידי ברסלב הי"ו, הנושאים דרכונים ישראלים, וגם דרכוני חו"ל, להשתטח על ציון רבם הקדוש מהר"ן מברסלב זצ"ל בעיר אומן, באופן שבימי ראש השנה החלים מהעשרים ושמונה בספטמבר עד האחד באוקטובר 1981, יוכלו להיות בעיר אומן למטרה הנ"ל. ומה' ישא ברכה ובכל אשר יפנה ישכיל ויצליח ירום ונשא וגבה מאוד".

המכתב המיוחד זכה בזמנו להתעניינות רבה בקרב עיתוני התקופה שסיקרו את המכתב בהבלטה, כך לדוגמה נכתב בכותרת באחד בעיתון 'המודיע': "הראשון לציון מבקש מהרב רוזן להשתדל להשגת רשיון לנסיעה לקבר מהר"ן ברסלב באומן רוסיה". בעיתון נפוץ אחר דיווח הכתב מרדכי בסוק בכותרת כך: "הראשון לציון מבקש להתיר כניסתם של חסידי ברסלב לברית המועצות".

המכתב מתפרסם לראשונה באדיבות הגאון רבי משה יוסף רב ביהמ"ד מאור ישראל, המכתב נמצא בארכיון האישי של מרן הגר"ע יוסף, קלסר 46 מכתב מספר 11.



0 תגובות