ניר אורבך: "לא דיברתי עם בנט מאז פיזור הכנסת"

אייל ראובן 1 Comment on ניר אורבך: "לא דיברתי עם בנט מאז פיזור הכנסת"

חה"כ ניר אורבך בריאיון ל'קול חי': "אמרתי לשקד מראש שהסיכוי היחיד שלה זה רק אם היא תרוץ תחבור לבית היהודי, תכריז שהיא תלך רק עם נתניהו ותפרוש מהממשלה. בהתחלה היא בחרה ללכת עם הנדל. חזרנו לפוליטיקה של גושים ברורים"

צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ ניר אורבך (ימינה), שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי). בפתח השיחה הוא שיבח את המרואיין שלפניו. "אני חייב לומר שחה"כ אופיר סופר הוא אחד מהטובים ואני מאוד מקווה שהוא ישתלב בעמדות הנהגה שראויות לו".

לאחר מכן הוא התייחס לריצתה של שקד בבחירות: "כולנו היינו צריכים חשבון נפש אחרי השנה הזאת והחלטתי לא לרוץ, אני מראש אמרתי לה שהסיכוי היחיד שלה זה אם היא תרוץ בתוך הציונות הדתית (המגזר), תחבור לבית היהודי, תכריז שהיא תלך רק עם נתניהו ותפרוש מהממשלה. בהתחלה היא בחרה ללכת עם הנדל. אמרתי לה מראש שמסר לא ברור – לא ילך הפעם. חזרנו לפוליטיקה גושית של גושים ברורים. הבית היהודי כבר לא קיימת לצערי הרבה זמן".

אורבך התייחס לתופעת בן גביר: "בצלאל חתר משך שנים להנהגת הציונות הדתית. כשהוא כבר כמעט הגיע למנוחה והנחלה הגיע בן גביר וגנב את ההצגה. יש פה 14-15 מנדטים שוודאי חלקם ציונות הדתית, אבל לא כל המגזר שם".

הוא הבהיר כי לא קיבל תמורה עבור הפלת הממשלה: "גם את היד שנתתי להפלת הממשלה עשיתי בלי סיכום מוקדם כי הבנתי שהסיכוי נכשל. אחרי פיזור הכנסת אמרו לי בכירים בליכוד שהיו רוצים לראות אותי במערכת הפוליטית ודובר על תפקיד של שר. אמרתי שאני לא בונה על זה. אם יקראו לי ודאי שאשמח".

"הניצחון הכל כך ברור של גוש הימין הפתיע אותי", אמר אורבך. "לא חשבתי שזה יהיה כל כך ברור. סיעתא דשמיא גדולה. ממשלה שהולכת להקנות יציבות בשנים הקרובות, כך אני מקווה".

הוא התייחס לעניין נוסף: "יש מעל מאה נציגים ברשויות המקומיות שהמפלגה שלהם היא הבית היהודי, אני מניח שחלק גדול מהם יחברו למפלגת הציונות הדתית".

אורבך חשף: "אני ובנט לא דיברנו מאז פיזור הכנסת. אני את ההחלטה שלי לפזר את הכנסת קיבלתי אז, לא התלבטתי, אבל הייתה לי התנהלות מול בנט בצורה שתהיה מכובדת גם כלפיו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא, ניר ממש לא.
    אל תהפוך עכשיו לכבשה תמימה,

    אתה לא רצוי כרגע, סורי.

    אמרו לכם שכך יהיה ואתה התכחשת בשביל מנעמי השלטון, אם נסלח לך – יבואו חכמולוגים אחרים וינהגו כמוכם.
    למען ישמעו ויראו, לא נשכח, לא נסלח.
    אולי בעתיד לאחר חרטה אמיתי, תשובה, עזיבת החטא, וקבלה לעתיד – אולי אז אנחנו נסכים לקבל אותך כחלק מהפוליטיקה,
    אישית אני לא רואה אותך כמוצלח גדול בשביל להיות בכנסת אבל את איילת שקד חבל שפספסנו, היא ראויה.