שפתותיו דובבות: תיעוד מסיום הענק בהילולת 'בעל התניא'

נתי קאליש No Comments on שפתותיו דובבות: תיעוד מסיום הענק בהילולת 'בעל התניא'

במעמד אדיר לכבודה של תורה התכנסו במוצאי יום ההילולא של רבי שניאור זלמן מליאדי, מיסד חסידות חב"ד ו'בעל התניא' ו'שולחן ערוך הרב', כאלף ומאתיים אברכים מכל חוגי היהדות התורנית ומכל רחבי הארץ למבחן הארצי ב'שולחן ערוך הרב' שנערך בס"ד זו השנה ה-12 ברציפות.

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבחן שהפעם נערך על הל' נטילת ידיים לסעודה, והנבחנים, שכללו מאברכים צעירים לצד יהודים מבוגרים שזקן השיבה שלהם יורד על פי מידותיהם, התכוננו למבחן המיוחד משך שלשה חודשים. הם למדו ביגיעה רבה מתוך חוברת מיוחדת בת 170 עמודים שהוציא הגאון הרב אברהם אלאשווילי, מהדיר 'שולחן ערוך הרב' המבואר ומי שעומד בראש 'הוועדה להנחלת שו"ע הרב' ומוסדות 'תפארת רפאל'.

לדברי הרב אלאשוילי, "הלכות נטילת ידיים לסעודה הם מן ההלכות היותר קשות בשוע או״ח בכלל, ובשו"ע הרב בפרט. אלו ההלכות שאדמו"ר הזקן הגיה אותם שנית אחרי שסיים את חיבור השו"ע. החוברת המבוארת שהוצאנו נועדה להקל על הלומד וכוללת גם את 'פסקי הסידור' שלו ונועדה להציג בפני הקוראים את כלל החומר בנושא".

כיוון שמדובר בחומר כה סבוך ומורכב, התפלאו המארגנים לראות שלמרות זאת עלה בידי המשתתפים להצליח הפעם במבחן יותר מאשר בכל שנה. לדברי הרב אלאשווילי "נפעמתי לראות את עמל התורה של האברכים, ואפילו יותר מפעמים קודמות. לשמחתנו, למעלה מ-800 מהמשתתפים עברו את המבחן בהצלחה, ועשרה נבחנים אף ענו נכונה על כל 60 השאלות".

את המבחן המיוחד הנחה לכל אורכו בטוב טעם הרב מנחם קעניג, משגיח ראשי של ישיבת 'תומכי תמימים' בלוד. אחרי יותר משעתיים מיגעות, בעוד צוות מיוחד של משגיחים ורכזים, בראשות הרב מרדכי קורן מפקח על הסדר, ועונה לשאלות הנבחנים, הסתיים המבחן.

השיא של המבחן היו בסיומו כאשר הרב אלאשווילי הקריא בפני המשתתפים את התשובות הנכונות לכל השאלות. שני רגעים מרגשים במיוחד התרחשו זמן קצר לאחר מכן כאשר אברך המתגורר במילאנו, ניגש בסיום המבחן למארגנים ואמר להם כי הוא קיבל לידיו את החוברת עם ההלכות וכל כך התחבר ללימוד שהחליט לבוא על חשבונו לביקור בזקן של 24 שעות כדי להשתתף במבחן. רגע אחר היה כאשר בודקי המבחנים גילו מבחן ללא שם שידע לענות את כל התשובות לשאלות, והוא כתב בראש הדף "בכל השנים ניגשתי למבחן עבור המלגה, אבל הפעם החלטתי לעשות זאת לשם שמיים"…

כלל הנבחנים קיבלו כתשורה שני ספרים שהודפסו במיוחד למעמד זה – "שוע אדה"ז המבואר על הלכות תפלה, וכן ״סדר ברכת הנהנין המבואר", שני חיבורים אלו נצרכים לכל אדם מידי יום ביומו. שמונת מאות האברכים שעברו את המבחן יקבלו מלגות שינועו בין 500 ל-1,000 שקלים לכל אחד.

ב'וועדה להנחלת שו"ע הרב' מציינים בסיפוק כי המשתתפים כולם הודו על הזכות שהיתה להם ללמוד בהלכות אלו מתוך שולחן ערוך של בעל התניא, אשר כידוע מעלתו שחיבר הלכות בטעמיהן וגם דקדק מאד בלשונו, והלימוד בו הוא אתגר גדול לכל מחבבי לימוד ההלכה על בוריה, ומתוך כך הוצרכו ללמוד החומר ביגיעה רבה תוך השקעת ראשם ורובם בחומר הנלמד. רבים מהם אף ביקשו כי מבצעים מיוחדים אלו יתקיימו כמה פעמים בשנה.



0 תגובות