18 שנה לגירוש: תותר הכניסה ליישובים בצפון השומרון

איתי גדסי No Comments on 18 שנה לגירוש: תותר הכניסה ליישובים בצפון השומרון

היום אישרה ועדת השרים לחקיקה את קידום הצעת החוק להתרת הכניסה ליישובים בצפון השומרון

חומש צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

18 שנה לאחר הגירוש מגוף קטיף וצפון השומרון: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את ביטול חוק ההתנתקות, שיאפשר כניסה ושהייה בשטחים שפונו בצפון השומרון, שנאסרו לכניסה בתוכנית ההתנתקות. ועדת השרים לחקיקה היא הוועדה שקובעת כיצד יצביעו חברי הקואליציה בכל הצעת חוק שעולה בכנסת ואישור החוק בוועדה סולל את הדרך לאישור החוק בכנסת.

כאמור, החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון יאפשר להחזיר את חופש התנועה לישראלים ביישובי צפון השומרון: גנים כדים חומש ושא-נור, שנעקרו בגירוש ב-2005. יחד עם ישובי גוש קטיף. מזה 18 שנים מנהלים מגורשי חומש שא-נור ובראשם ראש מועצת שומרון יוסי דגן – מגורש משא-נור בעצמו את המאבק לחזרה ליישובי צפון השומרון.

החוק הועלה עי יו"ר הוועדה שר המשפטים יריב לוין. יוזמי החוק הם ח"כ ח"כ יולי אדלשטיין והשרה ח"כ אורית סטרוק יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מגורש משא -נור בעצמו, שנאבק יחד עם אנשי חומש תחילה ומגורשי חומש ושא-נור על העברת הצעת החוק זו הכנסת השביעית.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיב: "כמעט לא עצמתי עין בלילה, זה תחילתו של הבאת צדק ותיקון עוול היסטורי. אני מצפה שהחוק יבוטל לחלוטין, זהו מאבק שאנחנו מנהלים מזה 18 שנה וסוף סוף רואים את האור בקצה המנהרה. מגורשי חומש ושא-נור הגיבורים, שעומדים איתנו בחוד החנית במאבק הזה עוד יראו שכר לפעולתם, בני הישובים גנים כדים חומש ושא-נור עוד ישובו לגבולם". דגן הודה לשר המשפטים יריב לוין, וליולי אדלשטיין שיזם את החוק לצד השרה אורית סטרוק שדחפה את הנושא איתו בכל הכוח".

במפלגת ציונות הדתית הגיבו: "זהו יום חשוב שבו ממשלת הימין מזיזה את הספינה ותומכת התיישבות. הממשלה קבעה שיש למדינת ישראל אינטרס שלימוד התורה בחומש ימשך ויוסדר".



0 תגובות