היסטוריה: בית הוראה בצפון תל אביב ע"ש מרן הגר"ע יוסף • גלריה

אבי יעקב No Comments on היסטוריה: בית הוראה בצפון תל אביב ע"ש מרן הגר"ע יוסף • גלריה

בהשתתפות הראשון לציון הגר"י יוסף, ובמעמד ראב"ד באר שבע הרב יהודה דרעי והמרא דאתרא הרב שלמה עמור – נחנך לראשונה בית הוראה בצפון תל אביב במעמד מרגש בו נטל חלק קהל רב מהאיזור ומחוצה לו | קובי הר צבי מגיש גלריה מסכמת

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית הוראה היסטורי נחנך לראשונה בשבוע שעבר בצפון תל אביב על ידי גדולי פוסקי הדור, ונקרא על שמו של רשכבה"ג מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. בית ההוראה הוקם לאחר שנים רבות של פעילות מאומצת של רבני הקהילה, כמענה לצורך רב של הציבור בקבלת תשובות לשאלות הלכתיות – הלכה למעשה.
 
בית ההוראה שנקרא על שם רשכבה"ג מרן רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, וממוקם בשכונת הדר יוסף הסמוכה לגני התערוכה, נחנך על ידי בנו ממשיך דרכו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, שקבע את המזוזה בפתח בית ההוראה.
 
הרב שלמה עמור, המשמש כיושב ראש איגוד רבני צפון תל אביב (איגוד המונה כחמישה עשר רבני קהילות), מסביר את הסיבות שהובילו להקמת בית ההוראה: "אמנם בעיני הציבור הרחב, צפון תל אביב נתפס כסביבה חילונית מובהקת, אבל כמי שפועל באזור עשרות שנים יחד עם חבריי רבני הקהילות, אנחנו עדים לשינוי גדול ומשמעותי: מידי שבוע נמסרים כ-150 שיעורי תורה, בתי הכנסת פועלים בכל הכוח, וברוך ה' יש ציבור גדול שדורש אלוקים". 
 
הרב עמור מוסיף בסיפוק: "ובמיוחד שזכינו שמורינו ורבינו מרן הראשון לציון פוסק הדור, שאני נמנה על תלמידיו, חונך את בית ההוראה החשוב הזה, שפעילותו של בית ההוראה ומורי ההוראה ישבו ויורו הלכה – בברכתו ובתמיכתו".

הרב עמור חותם ואומר: "הדרישה לבית הוראה ראשון באזור באה דווקא מצד המתפללים ושומעי השיעורים, שכבר לא מעוניינים לנדוד לערים אחרות כדוגמת בני ברק. כך נולד הרעיון שקרם עור וגידים, וברוך ה' הצלחנו להקים בית הוראה במקום מחסן ישן – ששופץ והוכשר למטרה הקדושה".

באירוע המרגש נשא הראשון לציון משא קודש, בו עמד על החשיבות של בית הוראה בכלל, ועל בית הוראה שהולך על פי פסקיו של מרן זצוק"ל בפרט, והוסיף: "עתה צריך לפרסם שיש פה בית הוראה, כדי שאנשים יבואו וישאלו את השאלות. ואתם, מורי ההוראה, אל תחמירו על הציבור אלא תפסקו על פי מרן האבא, שהיה לו 'כח דהיתרא' חזק – הכל מבוסס על הפוסקים בצורה ישרה ואמיתית, ולכן זכה שאין יום שאין הוא מוזכר בבתי המדרשות והכוללים בכל אתר ואתר".

 
הראשון לציון סיים את נאומו ואמר: "הייתי פה לפני שנתיים, ואני רואה שהמרא דאתרא הרב עמור פועל עוד גדולות ונצורות, אשריו ואשרי חלקו. ואתם הציבור – תשמעו לפסקים שיענו לכם".

הרב יהודה דרעי רב העיר באר שבע והראב"ד שכיבד בנוכחותו, דיבר על חשיבות הדוגמא האישית המוטלת על מורה ההוראה, כמו אסתר המלכה שצמה שלושה ימים ושלושה לילות, למרות הפגישה הגורלית עם אחשורוש. "ברוך ה' אני מכיר את הרב עמור ואת כל הרבנים קרוב לחצי יובל עוד מהתקופה שמסרתי שיעורים בכולל הסמוך", אמר הגר"י דרעי, והוסיף: "כולם אהובים, כולם תלמידי חכמים שעברו מבחנים ב'היכל שלמה', ובודאי שהם מהווים דוגמא אישית למורי הוראה בישראל. אשריכם ציבור קדוש שאלו הרבנים שלכם", אמר.
באירוע המרומם אף נכחו רבני צפון תל אביב ומדרום העיר, אישי ציבור וקהל רב, שבירך על הקמת בית ההוראה, והעיד כי הדבר מהווה חיזוק תורני של ממש לאזור כולו.


0 תגובות