נכנס לתוקפו "אזור סחר חופשי" בין ישראל לאמירויות

שלמה ריזל No Comments on נכנס לתוקפו "אזור סחר חופשי" בין ישראל לאמירויות

נכנס לתוקפו הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאמירויות: היום נחתם הסכם המכס במעמד ראש הממשלה, שר החוץ אלי כהן ושגריר איחוד האמירויות המהווה את השלב האחרון בהסכם הסחר שיוריד את המכסים על כ-96% מהמוצרים, יוריד את יוקר המחייה וייצור מקומות עבודה חדשים בישראל

צילום: רפי בן חקון, לעמ משרד החוץ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (ראשון) במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, חתמו שר החוץ אלי כהן ושגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד מחמוד אל-חאג'ה, על הסכם מכס בין המדינות. החתימה על הסכם המכס תאפשר להסכם אזור הסחר החופשי בין המדינות, אשר נחתם במאי 2022, להיכנס לתוקפו.

עם כניסת הסכם אזור הסחר החופשי לתוקף יורדו או יתבטלו המכסים מכ-96% מהמוצרים ותתאפשר גישה לחברות ישראליות למכרזים ממשלתיים באמירויות.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות יהווה מנוע מרכזי בחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי והמסחרי בין ישראל לאמירויות ונדבך נוסף בחיזוק הקשרים בין המדינות.

בשנת 2022 הגיע הסחר הבילטראלי בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות למעלה מ-2 וחצי מיליארד דולר (לא כולל תוכנה ושירותים), ובכך הפכה איחוד האמירויות הערביות לשותף הסחר ה-16 בעולם עבור ישראל.

עם כניסתו של הסכם אזור הסחר החופשי לתוקף צופים במשרד החוץ כי היקפי הסחר בין המדינות יגברו בצורה ניכרת, מה שיוביל לתוספת מקומות עבודה בשוק הישראלי ולהורדת יוקר המחייה בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הסכם השלום ההיסטורי שחתמנו עם איחוד האמירויות ממשיך לתת את פירותיו לטובת אזרחי שתי המדינות. הסכם המכס שנחתם היום יביא ליישום הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות שיביא להורדת מכסים, יוריד את יוקר המחייה וייתן זריקת מרץ לעסקים בין ישראל לאיחוד האמירויות. אני בטוח שנמשיך להרחיב את מעגל השלום של ישראל יחד עם מדינות נוספות באזורנו".

שר החוץ אלי כהן: ״כניסתו לתוקף של הסכם הסחר החופשי היא בשורה חשובה למשק הישראלי, לחיזוק הקשר עם איחוד האמירויות ועדות נוספת לחשיבותם של הסכמי אברהם. בימים אלו אנו שוקדים על הרחבת הסכמי אברהם למדינות נוספות״.



0 תגובות