בני גנץ או פנחס עידן? | פינת הפרשנים

אבי יעקב No Comments on בני גנץ או פנחס עידן? | פינת הפרשנים

בראיון בפינה הקבועה ב"מהדורה המרכזית" שוחחו הפרשן שמעון ברייטקופף והרב רפי מנת על האירועים הדרמטיים שהתרחשו בשבוע האחרון. מה לומדים מבני גנץ ופנחס עידן? ומה עבר בראשו של שר הביטחון יואב גלנט? | האזינו

צילום: Erik Marmor/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שמעון ברייטקופף: "יש אנשים שמלמדים אותנו תובנות חשובות. בני גנץ, נראה רחוק מהפוליטיקה, אנושי ואצילי, רחוק מתדמית הפוליטיקאי המשופשף – עם ישראל בעיתות משבר מעריך כאלו, והוא מזנק בסקרים". הרב רפי מנת חלק עליו: "בני גנץ הוא איש אגדה, אבל כעת הוא נהנה בההפקר. אנשים משני הצדדים מתחברים לדבר הזה"

"עוד דמות שיפה להתבונן בהתנהלותה" אמר ברייטקופף, "הוא פנחס עידן יו"ר ההסתדרות בנתב"ג הוא ילד ממשפחת טוניסאית מלוד, ליכודניק בהוויתו. איך ליכודניק כזה עושה ככה? אם היה פוגש את לוין בצד הוא הרי היה מעודד אותו ברפורמה. חשבתי על זה, הרי בסוף עידן רחוק מכל ההייטקיסטים, חיל האוויר. הוא מסתובב איתם, ורוצה להיות חלק. זה יכול ללמד את כולנו"

הרב מנת, מכרו וידידו של יואב גלנט: "במשנתו של גלנט יש נחישות עוד מימי שירותו בצבא. לא היב לו שום שיקול פוליטי, הוא חשש לביטחון המדינה. הוא ידע שיפסיד פוליטית, ולכן נתניהו חושש שאם יהיה משהו שלא יעבוד לגלנט, הוא לא יתכופף. גלנט עשה כאן משהו עקרוני וציוני מבחינתו. הוא אולי יתנצל על הצורה אבל לא העניין העקרוני. אבל עידן הוא התנהל בצורה כוחנית ולא ראויה".

האזינו:



0 תגובות