אושר סופית: חוק ההסדרים פוצל לדיון בוועדות הכנסת

איתי גדסי No Comments on אושר סופית: חוק ההסדרים פוצל לדיון בוועדות הכנסת

ועדת הכנסת אישרה את חלוקת סעיפי חוק ההסדרים לדיון בוועדות הכנסת השונות. חלק מהחוקים הוצאו מחוק ההסדרים

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום יום דיונים ארוך, אישרה הלילה ועדת הכנסת, בראשות ח"כ אופיר כץ, את חלוקת סעיפי חוק ההסדרים לדיון בוועדות הכנסת השונות.

במכתב שהפיצה אתמול היועמ"ש לכנסת, עו"ד שגית אפיק בנוגע להליך חקיקת הצעות חוק התקציב וההסדרים לשנים 2023 ו-2024, הציגה עו"ד אפיק, את הביקורת הנוקבת על חוקי ההסדרים, שהביעו לאורך השנים ח"כים, יועצים משפטיים ובית המשפט- ביחס לסד הזמנים להעברת ההצעות המקשה על קיום דיון מקיף בהן ולהעברת מכלול ההסדרים בהצבעה אחת שלא מאפשרת לח"כים להצביע ביחס לכל ענין בנפרד. וכן, על היקפן התקדימי של הצעות החוק המונחות כעת על שולחן הכנסת – כ-610 עמודים, אשר יעמדו על כ-550 עמודים לאחר המו"מ שקיים יו"ר הכנסת עם נציגי משרד האוצר.

עוד לפני הדיון, סיכם יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה עם נציגי האוצר על פיצול של 9 נושאים שנכללו במקור בטיוטות החלטות הממשלה לעניין הצעת חוק ההסדרים. כך שנושאים אלה לא יהיו חלק מהצעות חוק ההסדרים וככל שהממשלה תבקש לקדמם, יהא עליה להביאם בהליכי חקיקה רגילים כהצעת חוק ממשלתית חדשה. בין היתר, כלולים בסיכום הצעת החלטה על הערכות המשק למעבר לתחבורה פרטית חשמלית ומבוססת אמצעי הנעה חלפי ובהצעה על עצירת הגידול בהטבת המס במשיכת קצבה פנסיונית.

בנוסף, במהלך הדיון אישרו חברי הוועדה לפצל מספר חוקים נוספים מתוך חוק ההסדרים, כגון ההצעה העוסקת בהעמקת ההתחדשות העירונית באזורי ביקוש, איסור על גוף מוסדי לסרב להתקשר עם יועץ פנסיוני, וכן את הסעיף המחייב תשלום בגין אי הגעה לתור שנקבע עבור הלקוח, עליו אמר יו"ר הוועדה: "זהו חוק רע, הפוגע בצורה קשה באוכלוסיות מוחלשות".

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ כץ: "הזמן קצר והמלאכה מרובה. מבקש מכולם להיות עניינים ותכליתיים, כדי שהכנסת תוכל לעשות עבודה טובה. להעביר כמות גדולה של חקיקה כזאת היא קשה עד בלתי אפשרית".

ח"כ נעמה לזימי: "משרד האוצר דואג כרגיל לשורה התחתונה במקום לציבור אותו הוא משרת. פגיעה בבריאות הציבור ופגיעה בסביבה מוסוות כ 'רפורמות קטנות ולא משמעותיות’. הם רוצים לקחת מהציבור את הזכות שלו להתנגד, ללכת מעל הראש של הציבור ולפגוע באינטרסים שלנו. משרד האוצר לא יבצע מחטפים על חשבוננו״.

כזכור, על הכנסת לקבל את חוק התקציב לשנת 2023 עד ליום 29.5.2023 – ולא יראו בכך כאילו החליטה על התפזרותה.

עוד בהחלטות ועדת הכנסת מהלילה:

– פעילות ועדות הכנסת בפגרה הפסח: הוועדות העוסקות בהכנת הצעות חוק התקציב וההסדרים יוכלו לעבוד ללא הגבלה על מס' הישיבות. בוועדות אלו ובשאר הוועדות, יוכלו לקיים יום דיונים אחד בתקופת הפגרה. הזמנה לישיבות ועדה בפגרה ימסרו ארבעה ימים מראש.

– בהסכמת היו"ר, התקבלה הרביזיה על החלטת הוועדה בדבר העברת הצעת חוק מבקר המדינה (תיקון – הגנה על חושפי שחיתויות במשטרת ישראל) מהוועדה לענייני ביקורת המדינה לוועדה לביטחון לאומי והיא תידון בוועדה לביקורת המדינה.

– קביעת ועדות לדיון בהצעות החוק הבאות:
הצעת חוק התקציב לשנת הכספים 2023 – ועדת כספים
הצעת חוק-יסוד: משק המדינה – ועדת כספים
הצעת חוק זכויות הסטודנט של חה"כ יונתן מישרקי – ועדת חינוך
הצעת חוק העונשין של חה"כ יצחק קרויזר – ועדה משותפת לועדת חוקה וביטחון לאומי
הצעת חוק ייצוג הולם לאוכלוסייה החרדית במוסדות התכנון של חה"כ יעקב אשר – ועדת פנים

– אושר הקדמת הדיון בהצעת חוק להסדרת אירוע הילולת הרשב"י בהר מירון (הוראת שעה), התשפ"ג- 2023) לקריאה השנייה והשלישית.



0 תגובות