למעלה מעשר מטרות הופצצו בעזה; השיגורים נמשכו

קובי פינקלר No Comments on למעלה מעשר מטרות הופצצו בעזה; השיגורים נמשכו

ההסלמה הביטחונית החמורה בצפון ובדרום שהחלה במהלך החג נמשכה גם הלילה. למעלה מארבעים רקטות נורו הלילה מרצועת עזה, לעבר שדרות אשקלון ויישובי העוטף. רובן נפלו בשטחים פתוחים, ומקצתן יורטו. כוחות צה"ל תקפו הלילה כמה יעדים ברצועת עזה, הכוללים מנהרות ואתרי ייצור לאמצעי לחימה. הותקף מקלע כבד שממנו נורו קליעים לעבר מטוסי חיל האוויר. גם בלבנון תקף צה"ל מטרות תשתית של חמאס

ההרס בעזה כתוצאה מהפצצות צה"ל צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההסלמה הביטחונית החמורה בצפון ובדרום שהחלה במהלך החג נמשכה. גם הלילה, למעלה מארבעים רקטות נורו הלילה מרצועת עזה, לעבר שדרות אשקלון ויישובי העוטף . רובן נפלו בשטחים פתוחים, ומקצתן יורטו. בשדרות נפגע בית, מחלקי רקטה שלא יורטה, ובחסדי שמיים, מלבד נזק שנגרם, לא היו נפגעים.

כוחות צה"ל תקפו הלילה כמה יעדים ברצועת עזה, הכוללים מנהרות ואתרי ייצור לאמצעי לחימה. כמו כן הותקף מקלע כבד שממנו נורו קליעים לעבר מטוסי חיל האוויר. גם בלבנון תקף צה"ל מטרות תשתית ומטרות של חמאס, כתגובה לירי הרקטות במהלך החג.

דובר צה"ל מסר כי צה"ל יצא הלילה לסידרת תקיפות הלילה. בלבנון הותקפו 3 מטרות שמהם שוגרו הרקטות לשטח ישראל. בעזה הותקפו למעלה מעשר מטרות עם חמישים טון פצצות. הותקפו שתי מנהרות טרור שאמנם לא הגיעו לגדר אבל היו בתכנון. בעקבות המשך הירי מרצועת עזה, טנק וכלי טיס של צה"ל תקפו הבוקר (ו') עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס לאורך גבול הרצועה.

מעזה היה שיגור של 44 רקטות כאשר 9 מהן היו לים ו-6 נפלו בשטח פתוח הרצועה. בוצעו 23 יירוטים אחת כושלת שפגעה בבית בשדרות. בצפון אין שינוי בהנחיות לתושבים. בדרום מבקשים להשאר סמוך למרחבים המוגנים עד השעה 8.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי אמר: "בהתאם להערכות המצב תגברנו בכוחות סדירים לוחמים של חי״ר וארטילריה בפיקוד הצפון ובפיקוד הדרום, לחיזוק ההגנה לתרחישים אפשריים. הכוחות במוכנות גבוהה, גם בצפון, גם בדרום וגם באיו״ש בהגנה על הצירים והתושבים ביישובים כדי לתת מענה לאירועים מתפרצים ונסיונות פגיעה בתושבים".

"צה״ל כשיר, מוכן וערוך לממש את המשימות שלו- הפעילות התקפית שביצענו הלילה ביותר מזירה אחת, היא אינדיקציה ברורה לכך. תושבי ישראל, בצפון ובדרום בימים האחרונים, מגלים אחריות, ומהווים עורף אזרחי איתן, אנחנו אמונים על ההגנה עליהם והאורך רוח שהם מפגינים מאפשר לנו להמשיך ולמלא את משימותינו."

כזכור, הקבינט המדיני בטחוני שהתכנס הלילה לאחר חודשיים, קיבל כמה החלטות בהתבסס על המלצות גורמי הביטחון. בפתח הישיבה הדגיש ראש הממשלה נתניהו, כי הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו, לפגוע באויבינו בכל מקום ובכל זמן שיידרש. בהודעה שפורסמה בתום הישיבה נאמר כי תגובת ישראל הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבנו.

מעיריית אשקלון נמסר כי בהתאם להערכת המצב שהתקיימה בצה"ל, ניתנה הנחיה  לתושבי עוטף עזה לשהות בקרבת מרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות הרלוונטי, עד להודעה חדשה. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך 10 דקות. מהמטח של 5:30 נפגע בית פרטי בשכונה ותיקה בעיר. בני הבית נכנסו לממ"ד ולא נפגעו בגופם. נגרם נזק קל לבית. צוותי העירייה הגיעו למקום והעניקו סיוע לתושבים.



0 תגובות