50 שנים למלחמה: משרד הביטחון וקק"ל ישפצו אדרטאות

קובי פינקלר No Comments on 50 שנים למלחמה: משרד הביטחון וקק"ל ישפצו אדרטאות

משרד הביטחון והקרן הקימת לישראל ישדרגו עשרות אתרי מורשת ברמת הגולן לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים. בין האתרים שישופצו: חטיבה 7 צומת קצביה, אנדרטה 679, אנדרטה חטיבה 188 עליקה, תל סאקי, עמק הבכה, כוח נתי ועוד.

צילום: משרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, יחד עם קק"ל ובשיתוף המועצה אזורית רמת הגולן, יוצא בפרויקט מקיף לשיפוץ ושדרוג של עשרות אנדרטאות לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים, הפזורות ברחבי רמת הגולן. אתרי ההנצחה שהוקמו לאחר המלחמה ומספרים את סיפורי הקרבות והנופלים, יעברו שדרוג משמעותי, כאשר המטרה היא להשלים את העבודות עד לחודש אוקטובר, בו מדינת ישראל תציין יובל שנים למלחמת יום הכיפורים, שגבתה את חייהם של 2,689 חללי מערכות ישראל.

עשרות אתרי המורשת הפזורים ברמת הגולן, הפכו עם השנים למוקדי תיירות וסיורי מורשת קרב עבור ישראלים רבים. הפרויקט המיוחד שיזם משרד הביטחון, יחד עם קק"ל והמועצה האזורית גולן, נועד לשמר את האנדרטאות לעשורים הבאים. בין האתרים שיעברו הליך שדרוג משמעותי: חטיבה 7 צומת קצביה, אנדרטה 679, אנדרטה חטיבה 188 עליקה, תל סאקי, עמק הבאכה, כוח נתי ונוספים.

בנוסף, במסגרת 50 שנים למלחמת יום הכיפורים קיים אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון מיזם משותף עם שירות בתי הסוהר- "בשביל הרוח", בו שיקמו סוהרי שב"ס עשרות אנדרטאות של חללי המלחמה.

סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם: "מלחמת יום הכיפורים גבתה מעם ישראל מחיר יקר. אתרי המורשת של המלחמה הנוראה ברמת הגולן הפכו עם השנים לנכס צאן ברזל ולמוקדי עליה לרגל עבור המשפחות השכולות, הציבור הרחב וכן תיירים המגיעים מכל העולם. כחלק מהכנות משרד הביטחון לציון 50 שנים למלחמה, אנו יוצאים בפרויקט רחב, בשיתוף פעולה עם קק"ל והמועצה האזורית רמת הגולן, שיכבד ויוקיר את זכרם של חללי מלחמת יום הכיפורים״.

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי: "חללי צה״ל הקריבו למען המדינה והעם את ההקרבה הגדולה ביותר שאפשר לתת- את חייהם. עלינו כחברה להחזיר להם ולבני משפחותיהם, ולא במעט, על אותה הקרבה. קק"ל פועלת ללא לאות על מנת לכבד ולהנציח את זכרם של חללי צה"ל, ואנו גאים לקחת חלק יחד עם משרד הביטחון במיזם החשוב הזה להנצחת חללי מלחמת יום כיפור. זו אחת המשימות החשובות שלנו בתור עם, להוקיר ולהכיר את המורשת שלנו, את המלחמות שלנו, ובעיקר את סיפורם של האנשים שבזכותם אנחנו כאן".

ראש מועצה אזורית רמת הגולן, חיים רוקח: "לקראת 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, החל פרויקט שיפוץ האנדרטאות לחללי המלחמה. בשיתוף עם משרד הביטחון וקק"ל בנינו תכנית עבודה לשנה הקרובה, להתאמת והנגשת האנדרטאות במרחב הגולני. סיפורי המורשת והגבורה הם חלק משמעותי מסיפור ההתיישבות הנוכחי בגולן. בימים אלו של זיכרון והנצחה, חשוב לנו שכל תושב וכל מטייל יזכור את מי שלחמו עבורנו, למען חבל ארץ ייחודי זה".



0 תגובות