מרן רה"י התייחס למצב: "חיים בנס! להוסיף זכויות"

נתי קאליש No Comments on מרן רה"י התייחס למצב: "חיים בנס! להוסיף זכויות"

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התייחס למצב הביטחוני והורה לציבור במה להתחזק: "אנחנו קיימים בנס! צריך רחמי שמים, לאסוף זכויות". והחיוב הנוסף של לומדי התורה: "הצלת כלל ישראל"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דברי אלוקים חיים: מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, התייחס היום (חמישי) בשיעורו למצב הביטחוני המתוח וקרא לציבור "להוסיף זכויות" ובפרט "לעסוק בתורה".

"גם בארץ ישראל אנחנו מוקפים שונאים מכל הצדדים", אמר מרן ראש הישיבה. "כל האומות שונאים אותנו. מצרים אמנם… אבל שונאים אותנו".

"איך אנחנו קיימים?", המשיך מרן הגרי"ג: "נס! השגחה ממש. חיים בנס! וכדי שיימשך הנס צריך זכויות. ראשית כל תורה, תורה מגנא ומצלא. עסק התורה. העוסקים בתורה זה גם חיוב הצלה של כלל ישראל. אלא שעוסקים מצילים את אלה שלא עוסקים. יש חיוב לעסוק בתורה, אבל יש פה עוד דבר נוסף חוץ מהחיוב וזה הצלת הציבור".

בהתייחסו לאיומים מצד הערבים, אמר מרן רשכבה"ג: "כעת יש איומים מצד הערבים, הם מאיימים איומים אֲיוּמים. צריכים רחמי שמים שלא יצליחו. צריך זכויות, להוסיף זכויות, זה מה שחייבים. תורה זה זכות גדולה מאוד, ובין אדם לחברו. שלא יהיו חיכוכים. לוותר. ואהבת לרעך כמוך, כאילו שהוא בן, כאילו שהוא אח, ואהבת לרעך כמוך, אהבת ישראל. זה מצות עשה דאורייתא ואהבת לרעך כמוך".

"ויש עוד צורך, להתפלל, תפילה, תהלים, זה דבר ידוע שספר התהלים שאומרים, אם אומרים את זה כל יום אז זה נותן זכויות עצומות, יש אנשים גדולים, שכל יום אמרו תהלים, אנשים גדולים, גדולי תורה ממש, כל יום כמה פרקים, כל יום, כמה פרקי תהלים, זה זכות עצומה מאד, תפילה" אמר מרן בשיעורו.

 



0 תגובות