שר השיכון בסיור בצפון: "נקים יישוב לבעלי מוגבלויות"

נדב דוד 1 Comment on שר השיכון בסיור בצפון: "נקים יישוב לבעלי מוגבלויות"

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדנופף בסיור בצפון הארץ: "בימים אלו נבחנת הקמתו של ישוב חדש יעודי לאנשים עם מוגבלויות". השר חשף במהלך ביקורו: אני פועל בתיאום עם שר הביטחון כדי לאפשר בהגרלות והמכרזים של המשרד מתן עדיפות ללוחמים ונכי צה"ל"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ קיים בסוף השבוע האחרון סיור עבודה בחצור הגלילית יחד עם צוות לשכתו, בהזמנתו של ראש המועצה מר שמעון סויסה. בסיור השתתפו מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון  יהודה מורגנשטרן ונציגי משרד השיכון ורמ"י במחוז צפון.

בתחילת הסיור חנך השר גולדקנופף מבנה שעבר ע"י 'עמידר' שיפוץ יסודי וחיזוק כנגד רעידות אדמה, כחלק מפרויקט נרחב של משרד הבינוי והשיכון בערים הססמיות. "גדלתי בסמוך לכאן, במרחק של מספר בניינים, וזו סגירת מעגל עבורי", סיפר ראש המועצה," 25 מליון שקלים שמשרד השיכון השקיע בבניינים כאן, מאפשרים שיפור באיכות החיים לתושבים. אני מודה למחוז צפון של משרד השיכון ולכבוד השר".

"הגעתי לכאן במטרה לסייע לחצור ככל האפשר ובכוונתי להביא רוח חדשה לעיר", אמר השר גולדקנופף ועדכן כי הוא פועל לצמצם את הפערים שנוצרו בתקופת הממשלה הקודמת ביחס לעיר.

"כולנו רואים את מסירותם של חיילי צה"ל ממש בימים אלה. אני עובד על כך שתינתן לנכי צה"ל עדיפות בקריטריונים לכניסה לדירות. במקביל, אני פועל בתיאום עם שר הבטחון כדי לאפשר בהגרלות והמכרזים של המשרד מתן עדיפות ללוחמים", גילה שר הבינוי והשיכון לנוכחים.

מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן ציין כי שר הבינוי והשיכון אישר תקציב בסך עשרות  מיליוני ש"ח לטובת שיפור וחיזוק המבנים ואמר "אני מכיר מקרוב את החוויה לחיות בבניין כזה, התגוררתי בעבר בבניין דומה בחיפה".

מורגנשטרן בישר לראש המועצה כי ישנה פריצת דרך משמעותית בערים הסיסמיות שחצור נמצאת בניהם, בנוגע לשיפוץ מבנים והמשרד מקדם החלטת ממשלה בשיתוף משרד רה"מ להביא להשקעות של עשרות מליונים בשנה הקרובה.

מנכ"ל 'עמידר' אלי בן מאיר אמר כי הם גאים לבצע את הפרויקט והודה על הרוח הגבית לה הוא זוכה ממשרד הבינוי להמשיך ולפעול לטובת הציבור המוחלש. רגע מרגש נרשם לאחר טקס גזירת הסרט, כאשר דייר עם צרכים מיוחדים המתגורר בבניין, הניח את ידיו על השר וברך אותו בהתרגשות רבה.

ראש המועצה שמעון סויסה יחד עם השר הרב גולדקנופף וצוותו המשיכו לסייר בקריה החסידית הוותיקה במקום, בכדי לבחון מקרוב אפשרויות לשדרוג ופיתוח התשתיות במקום. ראשי הקריה הציגו את המחסור החמור בגני שעשועים לילדים, ודיווחו על ליקויי בטיחות ומחסור בממ"דים חרף קרבתם לגבול הצפוני. השר ביקש לראות שינוי כבר במהלך החודשים הקרובים, שהקריה תיראה כמו שאר השכונות בחצור ואמר כי הוא מתכוון לבוא בעוד שלושה חודשים לעקוב אחר הביצוע.

השר הנחה את נציגי משרד השיכון שהשתתפו בסיור לבחון את הטיפול בשלל הסוגיות שהוצגו במסגרת שיקום שכונות והתחדשות עירונית.

במכללת NBC התקיים מפגש של בעלי עסקים מהאיזור ששטחו בפני השר את הבעיות מהן הם סובלים בעקבות הצתות מכוונות וגביית דמי חסות, וביקשו את עזרת השר המכהן כיו"ר רמ"י לסייע להם לבצע שינוי ייעוד ממסחר לתיירות. השר האזין ברוב קשב והבטיח להשתדל לייצר פתרון שיהיה מקובל על כולם, הרב גולדקנופף ביקש במקום מרמ"י לעכב בחצי שנה את ההליכים המשפטיים נגדם.

בישיבת עבודה שקיים השר עם חברי המועצה הוצגו נתוני העיר והתכניות העתידיות בתחומי התחבורה, התעשייה והתיירות ותנופת בנייה שחווה העיר. "אנחנו שואפים להיות כמו ערים אחרות העומדות בזכות עצמן", אמר סויסה.

מנכ"ל המשרד אמר כי הוא רואה עין בעין עם המועצה את קידום שכונת 'גבעת נבון' – שכונת העתיד של חצור ובישר לנוכחים כי כבר השנה  ישווקו בעיר  כ 350 יח"ד וכי המשרד יפעל לקידום התכנון של  גבעת נבון, לצד שיפוץ דירות ישנות בעיר במהלך השנה הנוכחית.

השר הרב גולדקנופף סיכום את הדיון המקצועי ואמר כי ראש המועצה הוא שותף מלא של המשרד ובשילוב ידיים בעז"ה יוכלו להצעיד את חצור קדימה. שר הבינוי והשיכון התייחס  גם לדירות 'עמידר' שחלקן סבלו מהזנחה ואמר כי הוא רוצה לראות את הדירות האלו כשהן נראות כמו כל בית פרטי רגיל הראוי למגורים, "נלחמנו על זה עם האוצר" סיפר השר. הרב גולדקנופף ביקש להקים וועדה משותפת עם עמידר והרשויות להתחדשות עירונית בכדי לקדם את כל הקשור לנושא בחצור, ולתקן את המדיניות המפלה שהנהיג לדבריו השר הקודם.

מחצור המשיך יו"ר יהדות התורה למועצה האזורית 'מבואות החרמון'. ראש המועצה בני בן מובחר קידם את פניו ואירח את השר במרכז השיקומי הגדול שהוא מפעיל בסמוך לבניין המועצה המספק מענה ל-28 רשויות, שהקמתו התאפשרה הודות לסיוע של רמ"י. המרכז מטפל במקרים הכי קשים ומפעיל מערכי סיוע נפרדים לנכי צה"ל, לחרדים ולדרוזים.

ראש המועצה הציג את הפעילויות המתקיימות במקום, חוגי תפירה, אריזה ומקצועות נוספים שמטרתם הקניית מקצוע, ופעילות ספורטיבית, בריכה שיקומית, חדר כושר ומרכז טיפולי. השר הביע התעניינות בפעילות ושייתף מנסיונו העשיר כמי שהקים וניהל רשת של מעונות יום שיקומיים.

בישיבת עבודה שהתקיימה לאחר מכן בבניין המועצה הציג מר בן מובחר בפני השר וצוותו את תנופת הבנייה ביישובי המועצה לצד מיזמי החינוך ומוזיאון ילדים הנמצאים בתהליכי הקמה בסיוע רמ"י. ראש המועצה סיפר לשר כי הרמ"ט מוטי בבצ'יק עוד מתקופת השר הרב ליצמן עומד תמיד לימין המועצה ומסייע לה באופן תדיר גם מול משרדי ממשלה אחרים.

השר הרב גולדקנופף בישר כי לבקשת ראש המועצה הוא בוחן בימים אלה הקמת ישוב ייחודי לאנשים עם מוגבלות/משלב בצפון ובניית דיור מוגן בסמוך למרכז השיקומי. מנכ"ל המשרד סיפר בישיבה כי בהנהלת המשרד בוחנים כבר תקופה ארוכה חלופה להסכמי גג שתתאים גם למועצות ויישובים קטנים.

שר הבינוי והשיכון חתם את הדיון בהתרגשות ואמר: "כשסיירנו במוסד השיקומי יכולתי לחשוב שאתה מנהל המוסד… לא ראיתי מעולם ראש רשות שכל כך מונח בפרטים וחי את הנושא, מתוך אכפתיות ורגישות לאוכלוסיית הנכים, אלו דברים שהקרן קיימת לעולם הבא, שכרך גדול מאוד".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כי הם מצורעים?
    עדיף לשלב אותם בקהילה,
    אצלנו החילוניים הנורמלים לא מחביאים בעלי מוגבלויות