רבני הערים החדשים התכנסו במעונו של מרן הגר"י יוסף

נתי קאליש No Comments on רבני הערים החדשים התכנסו במעונו של מרן הגר"י יוסף

רבני הערים שנבחרו לאחרונה התכנסו במעונו של מרן הגר"י יוסף שליט"א וקיבלו הדרכה וחיזוק. הגר"י אמר לרבנים: "גם אם מתקשרים אליכם באמצע הלילה עליכם לתת תשובות, ובתשובות שאתם עונים תכוונו לאמת, בתפקידכם תקפידו ללכת בכוחא דהיתרא, מה שאפשר להתיר תתירו"

12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (ג׳) נכנסו ללשכתו של הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הגר״י יוסף רבני הערים שנבחרו, הרב דוד הכהן – רב העיר גן יבנה, הרב עוזיאל דיעי – רב העיר חצור, הרב אריאל בראלי – רבה של בית אל לקבל את ברכת הדרך, בפגישה השתתפו השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי ומנכ״ל הרבנות הראשית לישראל יהודה כהן.

בפתח דבריו שיבח הרה״ר הראש״ל הגר״י יוסף את השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי ואת מנכ״ל משרדו הרב יהודה אבידן על בחירתם של רבני הערים באופן מהיר וביקש מהשר לשירותי דת להמשיך ולפעול בבחירתם של רבנים בערים בהם אין רב עיר.

בדבריו אמר הראש״ל הגר״י יוסף לרבני הערים "אני מברך את הרבנים הגאונים שנבחרו, שיהיה לכם סייעתא דשמיא והצלחה רבה, התפקיד שלכם הוא עבודה קשה עם אחריות רבה, יש לכם אחריות רבה על הכשרות, הנישואים והמקוואות ודברים נוספים בעיר, יש לכם הרבה עבודה, גם אם מתקשרים אליכם באמצע הלילה עליכם לתת תשובות, ובתשובות שאתם עונים תכוונו לאמת, בתפקידכם תקפידו ללכת בכוחא דהיתרא, מה שאפשר להתיר תתירו, בכל שאלה שבאה אליכם תראו איך אפשר לכוון לאמת ולהתיר, אך ורק, על פי ההלכה וכך תזכו לקדש שם שמים במעשיכם".

בדבריו, הוסיף הראש"ל לשר לשירותי דת "אני מבקש ממך לפעול בכל הערים בהם רבנים לפעול ולמנות רבנים ראויים, כמו שלא ייתכן שיש עיר שאין לה ראש עיר, ככה לא יכול להיות שלא יהיה עיר בלי רב לעיר, אני רוצה לברך שוב את השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי ואת מנכ"ל משרדו הרב יהודה אבידן על בחירתם של הרבנים החשובים ומברך אותם בברכת הצלחה במינויי רבנים נוספים".

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי אמר: "מיד לאחר השבעת הממשלה, הגענו לכבוד הרב הראשי, גם לדחות ולבטל את רפורמת הכשרות וגם לקבל עצה ותושייה מהרב, מיד עם כניסתנו לתפקיד, אמרנו שנהיה הפקידים של הרבנות הראשית ואנחנו נקבל את ההנחיות מהרב וכך הנחיתי את אנשי משרדי כאשר היא להאהיב שם שמים ללא כל פגיעה בתורת ישראל, אחד מהדברים החשובים שהרב ביקש מאתנו זה למנות רבני ערים ושכונות ולחזק את מעמדם, כך גם פעלנו בתקציב המדינה, אני שמח להגיע לכאן, עם הרבנים החדשים וביחד המשרד ימשיך לפעול ולמנות רבנים נוספים בערים נוספות, כפי שהרב אמר, אינו דומה עיר שיש לה רב עיר לעיר שאין לה רב, אני רוצה מפה להודות למנכ"ל המשרד הרב יהודה אבידן שפעל בנושא זה רבות".

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל יהודה כהן אמר: "זוהי זכות גדול ויום מרגש להיות במעמד החשוב הזה, תפקידנו ברבנות הראשית לישראל לסייע לרבני הערים שהם המרא דאתרא. הרב כפוסק ההלכה מנחה את יו"ר המועצה הדתית שתפקידו ליישם הנחיות הרב ולתרגמם לנהלי עבודה. אנחנו ברבנות הראשית שואפים לחזק את מעמדם של רבני הערים ומעמד ראשי המועצות הדתיות, יחד עם המשרד לשירותי דת. כל פועלנו בהנחייתם של הרבנים הראשים לישראל ומועצת הרבנות הראשית. אני מברך את הרבנים החשובים בברכת הצלחה רבה בתפקידכם החשוב ושתזכו לקדש שם שמים בתפקידכם".



0 תגובות