הישג מדיני: הונגריה תפעל נגד תשלום משכורות למחבלים

שלמה ריזל No Comments on הישג מדיני: הונגריה תפעל נגד תשלום משכורות למחבלים

הונגריה תצטרף ליוזמה הישראלית לגינוי תשלום משכורות למחבלים פלסטינים ותפעל מול בית הדין הבינ״ל (ICJ) למען ישראל

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן ביקר היום (רביעי) בהונגריה כחלק מביקורו המדיני ב-4 מדינות במרכז אירופה: קרואטיה, סלובקיה, הונגריה ואוסטריה. במהלך הביקור נפגש שר החוץ כהן עם נשיאת הונגריה, קטלין נובאק, ושר החוץ, פטר סיארטו.

בפגישה בין שר החוץ דנו השרים באיום האיראני על המזרח התיכון ועל אירופה, והצורך לנקוט בצעדים מיידיים נגדה.

שר החוץ סיארטו העלה בשיחה את הגישה המוטה של האיחוד האירופאי כנגד ישראל, ואמר כי ישראל יכולה להמשיך לסמוך על הונגריה בכל בנוגע לתמיכה בה בפורומים הבין לאומיים, והונגריה תמשיך לעמוד לצד ישראל. שר החוץ סיארטו אמר כי הונגריה תפנה לבית הדין הפלילי הבינ״ל ותתמוך בעמדת ישראל מול היוזמה הפלסטינית והכריז כי הונגריה מתנגדת למדיניות הפלסטינית לתשלום משכורות למחבלים שרצחו יהודים.

השרים דנו על השפעות המלחמה באוקראינה ואפשרויות שיתוף הפעולה בין ישראל למדינות אירופה בתחום הביטחון האזורי והאנרגיה. כמו כן שרי החוץ דנו בקידום הסחר והתיירות בין המדינות.

שרי החוץ כהן וסיארטו חתמו על הסכם לחידוש מלגות הלימודים שממשלת הונגריה מעניקה לסטודנטים ישראלים הלומדים במדינה. לפי ההסכם בכל שנה תעניק הונגריה 50 מלגות לימודים לסטודנטים ישראלים.

שר החוץ אלי כהן: "הונגריה עומדת לצידה של ישראל במשך שנים. חיזוק החזית הפרו-ישראלית, יחד עם מדינות נוספות במרכז אירופה, הוא אינטרס מדיני וכלכלי חשוב של מדינת ישראל. הודתי לשר החוץ של הונגריה על תמיכתו בישראל מול בית הדין הפלילי הבינ״ל (ICJ) ועל עמדתו הנחרצת כנגד תשלום משכורות מהרש״פ למחבלים פלסטינים שרצחו ישראלים.

"המלחמה באוקראינה הפכה את ישראל לנכס אסטרטגי עבור מדינות אירופה, הן בתחום הביטחון האזורי והן בתחום האנרגיה. נשמח לעמוד לצד מדינות אירופה ולסייע להן להתמודד עם המציאות החדשה ביבשת".



0 תגובות