אייכלר בעמדה מפתיעה: "לבטל את חובת הגיוס – לכולם"

אסתי פלד 1 Comment on אייכלר בעמדה מפתיעה: "לבטל את חובת הגיוס – לכולם"

ח"כ ישראל אייכלר בריאיון למהדורה המרכזית: "צריך לבטל את גיוס החובה. היא נועדה כדי ליצור כור היתוך ולשנות את החברה. אנחנו רוצים לשמור על אופי החיים שלנו וזכותו של כל אדם להתגייס למסגרת שמתאימה לו"

ישראל אייכלר צילום: פלאש 90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), שוחח הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית וקרא לביטול חובת הגיוס לצבא, עבור כלל האוכלוסייה. 

בפתח השיחה הוא התייחס לצעדים של יהדות התורה נגד הקואליציה: "יהדות התורה החליטה שאי אפשר להמשיך את ההתעלמות וההתעללות של פקידי האוצר בנציגי המפלגה. ברגע שעבר התקציב הוא שייך לאותו משרד ממשלתי, אבל למרות זאת כל דבר שאתה רוצה להוציא אתה צריך אישור מפקיד האוצר ירום הודו. מדובר בהוצאות שהם בתוך התקציב. פרוש ומקלב מחכים שבועות ואפילו חודשים לאישור ולא מוצאים פתרון".

על חובת הגיוס לצה"ל: "אני לא מאמין בחיילי כפיה. אני חושב שצריך לאפשר לכל אדם שהצבא רוצה אותו והוא רוצה לשרת – לקבל את התמורה המלאה וההערכה העצומה שאנחנו רוחשים לאנשים שמסכנים את חייהם. היום בעידן הטכנולוגי זה עניין מקצועי לחלוטין. לא יתכן שכל מי שהגיע לגיל מסוים מתאים להיות חייל. גם הצבא עצמו עובר תהליכים כאלה".

למקרה שהוא לא היה מספיק ברור, שב אייכלר והביע את עמדתו הלא שגרתית במילים מפורשות: "צריך לבטל את גיוס החובה. היא נועדה כדי ליצור כור היתוך ולשנות את החברה. אנחנו רוצים לשמור על אופי החיים שלנו וזכותו של כל אדם להתגייס למסגרת שמתאימה לו ולא למסגרת שלא מתאימה לו. זו מדינה דמוקרטית. ברוסיה לוקחים אנשים לגיוס בכוח, מדינה דמוקרטית צריכה לאפשר גיוס מקצועי בלבד".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אין שום ברירה אחרת, מאשר ביטוח חובת הגיוס. כבר עכשיו, פחות ממחציתהמחזור מתגייס,עם עם טרנד דמוגרפי ברור לכיוון ה 40% גיוס מהמחזור.

    לשלם למתגייסים משכורת נאה,עם תנאים נילווים.