חצי שנה לממשלה: רוב מצביעי הימין מרוצים מתפקודו של נתניהו

אבי יעקב No Comments on חצי שנה לממשלה: רוב מצביעי הימין מרוצים מתפקודו של נתניהו

סקר שנערך ע"י המכון הישראלי לדמוקרטיה חשף נתונים רחבים על שביעות הרצון מפעילות הממשלה בעיני הציבור. רק 31% מכלל הציבור אופטימיים לגבי העתיד הביטחוני של מדינת ישראל, 77% סבורים כי טיפול הממשלה ביוקר המחיה גרוע. הנתונים המלאים:

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם ציון חצי שנה לממשלה ה-37: מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה לחודש יוני 2023, חושף ציונים נמוכים בכל התחומים שנבדקו, ובמיוחד לתפקוד ממשלה בטיפול במשבר הדיור, יוקר המחייה והביטחון האישי

בין הממצאים: 31% אופטימיים לגבי עתיד הביטחון של ישראל, ירידה מחודש שעבר, בו נמדדו 43%. במידת האופטימיות לגבי עתיד הדמוקרטיה נשמרת יציבות (34%). בשני הנושאים, בקרב היהודים שיעור האופטימיים עולה על שיעורם בקרב הערבים.  בקרב מצביעי הימין, ירידה חדה של כ-20% בשיעור האופטימיים לגבי עתיד הביטחון הלאומי של ישראל.

התחומים בהם הממשלה קיבלה את הציון הנמוך ביותר מהציבור הם יוקר המחייה ומשבר הדיור, 77% ו-74% בהתאמה סבורים כי תפקוד הממשלה לא טוב או גרוע. את הציון הגבוה ביותר, קיבלה הממשלה על קידום ההתיישבות, אך גם במקרה הזה אין מדובר ברוב – 36% סבורים כי תפקוד הממשלה בתחום זה הוא טוב או מצוין.

כשמדובר בתפקוד ראש הממשלה, 53% ממצביעי מפלגות הקואליציה סבורים שהוא מנהיג היטב את ממשלתו, לעומת 4.5% בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה.

ולגבי הרפורמה המשפטית: 51% ממצביעי הקואליציה סבורים כי יש להעביר את סעיפי הרפורמה כפי שמנוסחים היום, לעומת 56% ממצביעי האופוזיציה שסבורים כי יש לעצור את החקיקה מיד. בקרב מצביעי הליכוד, כמעט שוויון בין אלה הסבורים שיש לקדם את הרפורמה כמו שהיא, לבין אלה הסבורים כי יש להגיע להסכמות רחבות (38% ו-35% בהתאמה).

53% מכלל המשיבים סבורים כי ההחלטה שלא להאריך את כהונת מפכ"ל המשטרה בוצעה בעיקר משיקולים פוליטיים ולא ענייניים. 47% סבורים כי ההחלטה שלא להאריך את כהונת נגיד בנק ישאל בוצעה משיקולים פוליטיים ולא ענייניים. רק 18.5% ו-20% סברו כי ההחלטות בעניין המפכ"ל והנגיד (בהתאמה) בוצעו משיקולים ענייניים.

ולסיום, 48% מהיהודים, לעומת 59% מהערבים (דרוזים- 92%, נוצרים – 73%, מוסלמים- 56%) סבורים כי יחסה של המדינה לבני העדה הדרוזית אינו הוגן בהתחשב בתרומתם לחברה הישראלית.



0 תגובות