בג"צ ביטל הקצאה לבית יעקב; ראוכברגר: "עתירה מרושעת"

אבי יעקב 2 Comment on בג"צ ביטל הקצאה לבית יעקב; ראוכברגר: "עתירה מרושעת"

בג"צ ביטל הקצאת בניין לבית יעקב בקרית יובל שבירושלים. חבר מועצת העיר וסגן רה"ע אליעזר ראוכברגר ב'מהדורה המרכזית': "לצערי בג"צ קיבל את העתירה המרושעת. נערער על הפסיקה"

אליעזר ראוכברגר צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כמעט שנה, לאחר שנים ארוכות של הדרה ואפליה כלפי האוכלוסייה החרדית בשכונת קרית יובל בירושלים, הכריז ראש העיר ירושלים, משה ליאון, על שורת הישגים היסטוריים לטובת ילדי השכונה, שיביאו לידי ביטוי את סיומה של התקופה הקשה במסגרתה נאלצו בנות השכונה לנסוע לשכונת בית וגן ולא זכו למקום לימודים מתאים בשכונת מגוריהם בשל מניעים פוליטיים פסולים.

ראש העיר ליאון הגיע לסיכומים עם בית הספר 'עמל' הממוקם בתוככי השכונה, שיעתיק את מקומו למקום אחר ויפנה את השטח לבית יעקב קרית יובל. לדבריו, על פי המסתמן וסיום החוזה עם רשת עמל, לקראת שנת הלימודים הבאה, יעבור המבנה כולו לידי בית יעקב, כך שבית ספר 'היובל' כולו יעבור משכונת בית וגן בו הוא ממוקם היום למבנה רחב הידיים שישופץ ויותאם לבית הספר.

המלאכה לא הייתה קלה בשל העובדה ששכונת קרית יובל היא שכונה ותיקה, וכמעט ואין בה שטחי ציבור חדשים. למרות הקשיים, ובהובלה אישית של ראש העיר ליאון, בהכוונת וועדת הרבנים של 'דגל התורה' ובהשתדלות חברי הסיעה הגיעו בסופו של דבר אל המוגמר ובנות השכונה יהנו כאמור ממבנה רחב ידיים, משופץ ומותאם לצורכיהם בלי שיאלצו לנסוע כל יום לשכונת בית וגן.

חלק מהתושבים הוותיקים לא רואים זאת בעין יפה, והוגשה עתירה לבג"צ נגד ההקצאה. בג"צ דן וקיבל את העתירה ולמעשה ביטל את הקצאת הבנין לבית הספר החרדי.

אליעזר ראוכברגר חבר עירית ירושלים התראיין הערב במהדורה המרכזית ואמר לאבי מימרן: "אנחנו עושים מאמצים רבים לאתר מבנה עבור אלף תלמידות בית יעקב בקרית יובל, אזנו של ראש העיר כרויה למצוא פתרון. והנה נמצא מבנה, שהוקצה ע"י העירייה לבית הספר".

ראוכברגר המשיך וסיפר: "והנה קמו אנשים שעוינים את הציבור החרדי ועררו לבג"צ נגד ההקצאה. לצערי בג"צ קיבל את העתירה המרושעת, ועכשיו אנחנו בעירייה מתכננים לערער על הפסיקה".

לדבריו: "ילדת בית יעקב צריכה לקבל את כל השירותים כמו כל ילדה אחרת בעיר".

האזינו לדבריו המלאים:

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    איזה סילוף… המאושרים ביותר מהפסיקה הם התושבים עצמם שבלי לשאול אותם ובשרירותיות הקצו להם מבנה שמתאים לשליש (!) ממספר התלמידות, מבנה מבודד ומרוחק מרוב חלקי השכונה ללא נגישות תחבורתית כלל. בימים אלו הם אף עבדו על התנגדות המונית וסירוב לשלוח את הבנות ב-1 בספטמבר. ב"ה מלאכתם נעשתה ע"י אחרים והתבטלה ההקצאה הרעה הזאת. ראוי שיבינו נציגי הציבור שבנוגע לשאלה איך לפעול באופן כללי, שואלים את הרב. אבל על מבנה ספציפי מתאים/ לא מתאים, שואלים את נשוא העניין, ההורים. בדיוק כשם שלא נשאל את הרב איזה מנקה להביא לחדר המדרגות שלנו. אגב, זה לא בג"צ, זה המחוזי. ואם יערערו, ההורים עצמם יבואו להתנגד בבג"צ להקצאה!

  2. 1

    והנה הסיבה למה צריך רפורמה