עיריית ירושלים יוצאת למאבק משפטי באפליית בנות חרדיות

אבי יעקב No Comments on עיריית ירושלים יוצאת למאבק משפטי באפליית בנות חרדיות

לאחר שבית המשפט עצר באופן תמוה הקצאה של עיריית י-ם לבי"ס לבנות בקרית יובל, הגישה העירייה עתירה לבטל את ההחלטה ולהשיב את בית הספר לבנות החרדיות. "הנזק החריף שיגרם לעיר ולתושביה הוא עצום"

קרית יובל צילום: Nati Shohat/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עיריית ירושלים הגישה עתירה לבית המשפט לבטל את ההחלטה לעצור הקצאה לבית הספר לבנות חרדיות בקרית יובל.

כזכור, לפני מספר חודשים הצליחה העירייה להביא פיתרון למצוקה של בנות שכונת קרית יובל, בדמות הקצאה של בית ספר רחב ידיים שאמור לאפשר מקום לימודים נח לבנות החרדיות שסבלו מאפליה רבת שנים ונאלצו לנדוד לשכונת בית וגן. ההקצאה יצאה לפועל לאחר שראש העיר משה ליאון עבד במשך חודשים ארוכים להביא את הפיתרון המיוחד לו חיכו 15 שנים.

לשם כך הופעל נוהל מיוחד של הקצאה מהירה, כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים הקרובה על מי מנוחות. אלא שגורמים פוליטיים הגישו עתירה כנגד ההקצאה.

למרות שנוהל הקצאות מקוצר הוא פרקטיקה מקובלת בעיריית ירושלים, ונועד לאפשר לעירייה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, הודיע בית המשפט שהנוהל במקרה הזה פסול, והעירייה צריכה לעשות את הנוהל הארוך שייקח חודשים ארוכים במהלכם לא יהיה פתרון לבנות החרדיות.

הורים ועסקנים בשכונה נדהמו לשמע ההחלטה והביעו זעם ותסכול כנגד מה שהם מכנים "רדיפה משפטית כנגד המגזר החרדי". בנוסף, ההחלטה השערורייתית מותירה את הנכס ריק לחלוטין תוך בזבוז משאבים ציבוריים חסרי תקדים, ומצוקה חינוכית בוערת של למעלה מאלף תלמידות שרק רצו לפתוח את השנה כמו כל בנות ירושלים.

בעירייה החליטו להסיר את הכפפות ולצאת לצאבק משפטי נגד ההחלטה התמוהה. עתירה הוגשה לבית המשפט, תוך הצגת טענות קשות על נזק אדיר שיגרם לעיר ולתושבים בעקבות החלטת בית המשפט.

מהעירייה נמסר כי "עיריית ירושלים תעשה הכל על מנת להשיב את בית הספר לבנות היקרות שיוכלו להתחיל את שנת הלימודים כרגיל"



0 תגובות