שר התפוצות מגנה את ביזוי קדושי השואה בגרמניה

אבי יעקב 1 Comment on שר התפוצות מגנה את ביזוי קדושי השואה בגרמניה

שיקלי פנה במכתב דחוף לממשלת גרמניה, בו הוא מוחה על השוואה מכעיסה ומקוממת בין קדושי השואה לפלסטינים שכביכול גורשו מבתיהם בהקמת המדינה. שיקלי: "פנינו לממשלת גרמניה בדרישה לבחון כיצד הגענו למצב שבו מי שאמורה להיות חוד החנית במאבק לזכרון השואה מממנת שורה של אירועים המסלפים ומעוותים את זכרונה בצורה אנושה". חטא על פשע

הכניסה לאושוויץ. ארכיון צילום: Nati Shohat/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי פנה במכתב חריף לשרת הפנים של גרמניה, ננסי פייזר, האמונה על נושא מאבק באנטישמיות במדינה ברמה הפדרלית.

במכתב גינה השר שיקלי את האירוע החמור שהתרחש ב-12 ביולי בעיר פוטסדאם, במהלכו הציגה העיתונאית שרלוט ויידמן את ספרה, בו השוותה בין סבל קורבנות השואה לבין סבלם של הפלסטינים שנגרם כתוצאה מאירועי מלחמת העצמאות שנכפתה על ישראל בשנת 1948, המכונים על-ידי הפלסטינים – "הנכבה".

האירוע המקומם התקיים במימון ממשלת גרמניה. מבדיקה שערך משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, עולה כי האירוע בו השתתפה ויידמן לא היה חד פעמי, אלא חלק מסדרת אירועים שהתקיימו במוסדות ציבוריים גרמניים במהלך החודשים האחרונים, תחת הכותרות: "הבנת הכאב של האחר: השואה והנכבה", "השואה בישראל: בין טרגדיה לאסטרטגיה", "חטיבת זיכרון השואה לטובת קידום דה-הומניזציה של הפלסטינים", ו-"ציונות יכולה גם להניע אנטישמיות.

השר עמיחי שיקלי הדגיש במכתב כי הניסיונות השפלים להאשים את מדינת ישראל בשימוש בטבח המחריד של שישה מיליון יהודים למטרות פוליטיות, ולהשוות בין הרצח הנאצי השיטתי שהתרחש בתקופת השואה לבין מאורעות במסגרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני הינם מתועבים, אין להם כל אחיזה במציאות והם מהווים סילוף מוחלט של קדושת זכר קורבנות השואה. כמו-כן, קרא השר לממשלת גרמניה לחקור באופן מידי את המקרים הספציפיים שהוזכרו במכתב, לא לממן עוד אירועים המקדמים עיוות או הכחשת שואה ולנקוט פעולות חמורות כנגד כל מי שינסה לעשות שימוש לרעה בציבור הגרמני למטרות אלו, כדוגמת גב' ויידמן.

שר התפוצות, עמיחי שיקלי אמר כי "לצערנו אנחנו עדים למקרים חוזרים ונשנים של מימון ממשלתי גרמני לכנסים ומחקרים שעניינם צימוד, קישור והשוואות בין אימי השואה לאירועי מלחמת העצמאות המכונים בידי הפלסטינים ״הנכבה״. הכנס האחרון מסוג זה התקיים ב-12 ביולי, 2023, בברלין. ‏ההשוואות הבזויות הללו עונות להגדרה אחת – סילוף ועיוות זכרון השואה, שכשמקורם בברלין הם בבחינת הוספת חטא על פשע".

שיקלי הוסיף ואמר: "‏פנינו לממשלת גרמניה בדרישה לבחון כיצד הגענו למצב שבו מי שאמורה להיות חוד החנית במאבק לזכרון השואה מממנת שורה של אירועים המסלפים ומעוותים את זכרונה בצורה אנושה. וכמו כן תבענו כי מימון אירועים דומים יעצר לאלתר!".

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ימח שם גרמניה, כמו שאמר פעם חבר כנסת- הפתרון היחיד לגרמניה זה פצצת אטום