ב'המודיע' רומזים: "איננו בקואליציה לקדם רפורמה"

אבי יעקב 1 Comment on ב'המודיע' רומזים: "איננו בקואליציה לקדם רפורמה"

מאמר מערכת שמתפרסם הבוקר ב'המודיע', תוקף בחריפות את מתן זכות הקדימה לחוק צמצום עילת הסבירות על פני חוק הגיוס: "יהדות התורה הצטרפה לקואליציה לא כדי לקדם רפורמה משפטית, אלא כדי להסדיר את מעמדם של בני הישיבות"

צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש פרסמנו, כי יחד עם חבריו לסיעת יהדות התורה, הגיש ח"כ רוט את חוק היסוד שיקבע כי לימוד תורה הוא ערך יסוד של העם היהודי. הנחת החוק עוררה סערה ציבורית רבה, כאשר בקואליציה מסתייגים מהצעת החוק: "לא עומדת על הפרק והיא לא תקודם. אין ולא יהיה מקום להשוואה בין שירות בצה״ל לבין לימוד תורה". גורם בש"ס מסר: "נזק עצום למאמצים להגנת בני הישיבות". ובאופוזיציה תקפו: "איבדתם את הדרך".

מאמר מערכת שמתפרסם הבוקר בעיתון הדגל של אגודת ישראל, 'המודיע', מתייחס למאבק על הרפורמה: "אין פניה של היהדות הנאמנה למאבקים. לא רק שאינה מעוניינת להוסיף שמן למדורה האוחזת בזירה הציבורית, אלא היא מצפה ומייחלת שיאוחו הקרעים". עוד נכתב: "יהדות התורה הצטרפה לקואליציה לא כדי לקדם רפורמה משפטית, אלא כדי להסדיר את מעמדם של בני הישיבות".

מוקדם יותר דווח, כי בכירים באגודת ישראל אמרו, כי בלי חוק יסוד ופסקת התגברות לא תהיה ממשלה. לדבריהם, העיסוק ברפורמה המשפטית אינו נכון, אולם היה חייב לשמור על שלימות הקואליציה. כעת הדרישה בסיעה היא, כי החוק הראשון בו ידונו במושב הבא של הכנסת, יהיה חוק הגיוס.

בפסקה אחרת, התייחסו ב'המודיע' לפרסום הידיעה על הגשת החוק, וטענו כי היא הונחה כבר לפני מספר ימים: "את הפרסום הרעשני אתמול, יזם עיתונאי שמצא במאגר הכנסת את מה שהוגש כבר לפני עשרה ימים, ובתקשורת ניסו לייחס זאת, ל'נגזרת' מצמצום עילת הסבירות. והמהומה גברה עד לב השמים. זה לא נכון, העיתוי אינו שלנו. אבל מה שקרה, שבשמאל מיהרו להכפיש; ואילו מימין, לצערנו ולכאבנו, נבהלו ומיהרו להתכחש"

אמש הבהירו בליכוד, כי הצעת חוק יסוד לימוד תורה אינה עומדת על הפרק, והיא לא תקודם.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בסדר, אתם צודקים, אבל גם תהיו חכמים לא רק צודקים. תעשו את מה שצריך לעשות אבל בחכמה לא ראש בקיר.