יחסים פורחים: שר החוץ אלי כהן נפגש עם נשיא גאנה

אבי יעקב No Comments on יחסים פורחים: שר החוץ אלי כהן נפגש עם נשיא גאנה

שר החוץ אלי כהן הגיע אתמול לגאנה ונפגש עם נשיא גאנה ננה אקופו-אדו. השניים דנו בתפקידה החשוב של גאנה במסגרת חברותה הזמנית במועצת הביטחון של האו"ם. בנוסף דנו על חיזוק מעמדה של ישראל במסגרת האיחוד האפריקאי.

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משדרגים את מעמד ישראל באפריקה: שר החוץ בביקור ראשון במערב אפריקה נפגש עם נשיא גאנה, חברה במועצת הביטחון של האו"ם

שר החוץ אלי כהן הגיע אתמול (ג') לגאנה ונפגש עם נשיא גאנה ננה אקופו-אדו (NANA ADDO DANKWA AKUFO ADDO) ושרת החוץ שירלי בוצ'וואי (Shirley Ayorkor Botchway). השר דן עם השניים על תפקידה החשוב של גאנה במסגרת חברותה במועצת הביטחון של האו"ם, שם היא נמצאת כיום כחברה זמנית. בנוסף דנו על האפשרויות לחזק את מעמדה של ישראל במסגרת האיחוד האפריקאי.

שר החוץ כהן ובכירי משרדו פתחו לראשונה פורום עסקי ישראל – גאנה בהשתתפות חברות בתחומי המים, חקלאות ופיתוח פרוייקטים. הביקור בגאנה צפוי להעמיק את שיתופי הפעולה, בין המדינות וגם בזירה הבינלאומית. קידום פעילות סיוע ישראלית בינלאומי יחד עם העמקת היחסים עם גאנה בתחום ביטחון גבולות, ניהול מים ובריאות

שר החוץ אלי כהן: "חיזוק הקשרים בין ישראל לאפריקה ישפר את מעמדה הבינלאומי של ישראל, יקדם את הכלכלה הישראלית ויסייע בהתמודדות עם אתגרי היבשת. גאנה היא מדינה חשובה בזירה הבינלאומית, חברה במועצת הביטחון וגורם משפיע באיחוד האפריקאי. אני מודה לנשיא ננה אקופו-אדו ולשרת החוץ בוצ'וואי על פעילותם לחיזוק הקשר בין ישראל לגאנה ומערב אפריקה בכלל. נמשיך לפעול יחד עם גאנה על מנת לשדרג את היחסים בין המדינות בתחומי החקלאות, ביטחון גבולות ורפואה מתקדמת".

כהן המשיך ואמר: "אני מוביל היום משלחת כלכלית על מנת להגביר את הסחר בין שתי המדינות, ואנחנו נמשיך לשתף פעולה עם גאנה דרך מש"ב, סוכנות הסיוע הבינלאומית של מדינת ישראל בתחומי החקלאות והבריאות. שרת החוץ הגנאית היא בעצמה בוגרת מש"ב והיא שותפה אמיתית להרחבת הפעילות".

נשיא גאנה ננה אקופו-אדו: "גאנה תמיד תהיה ידידה של מדינת ישראל ונתמוך במעמדה כמשקיפה באיחוד האפריקאי. אני מברך בחום על פעילות חברות ישראליות בגאנה ונמשיך לעודד שיתופי פעולה נוספים ורבים בין המדינות לטובת העמים".

בין החברות הישראליות שהשתתפו בפורום A.D. Con Ltd, DataHarbor, DekelOil Agri Vision, PLC, Lesico Group, LR Group, Migdal Seeds Ltd., Negev Industrial Minerals Ltd.,Netafim

גאנה היא מדינה מרכזית במערב אפריקה, בעלת אוכלוסיה של יותר מ-30 מיליון איש והייתה בין שתי המדינות הראשונות באפריקה שהכירו במדינת ישראל.

 

שר החוץ אלי כהן ממשיך בסדרת ביקורים אסטרטגיים, לאחר אירופה, אסיה ואירו-אסיה, בשבועיים האחרונים קיים מפגשים עם בכירי ממשל אפריקאים בקניה וכעת בגאנה.

שר החוץ פתח אמש את הפורום הכלכלי המשותף הראשון ישראל-גאנה והדגיש כי פוטנציאל הסחר בין המדינות הוא עצום ויש לפעול על מנת להגביר את הקשר הכלכלי בין שתי המדינות.

 



0 תגובות