"להותיר את המחלוקות מחוץ לצבא": הסתיים הדיון הביטחוני

    שלמה ריזל No Comments on "להותיר את המחלוקות מחוץ לצבא": הסתיים הדיון הביטחוני

    ראש הממשלה נועד עם שר הביטחון וראשי מערכת הביטחון בנושא הסרבנות: "כל משתתפי הדיון הסכימו כי יש להותיר את המחלוקות הפוליטיות מחוץ לצה״ל"

    צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפגישה בכשירות הצבא בעקבות תופעת הסרבנות – עלתה לשולחן הדיונים בקריה: ראש הממשלה נועד היום (ראשון) עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, בכירים במטה הכללי וראש המל״ל, לדיון בנושא מוכנות צה״ל למשימותיו. נתניהו דחה את החופשה שלו ברמות ביום, לטובת הדיונים.

    שר הביטחון, הרמטכ״ל ואלופי צה״ל הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה״ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח.

    ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה״ל בשגרה ובחירום לכל אתגר. בנוסף, הוא הביע את הערכתו למאמצי צה״ל לשמור על כשירות, מוכנות ולכידות, ואת הערכתו למשרתים בסדיר ובמילואים. נתניהו שלל מכל וכל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי.

    כל משתתפי הדיון הסכימו כי יש להותיר את המחלוקות הפוליטיות מחוץ לצה״ל.

    גורמים בסביבת רה"מ נתניהו הכחישו את הדיווחים לפיהם יו"ר ש"ס אריה דרעי נכח בדיון הביטחוני. לדבריהם הוא הגיע לדיון אחר ולא ישב באותו חדר עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר.

    במקביל לחשש מהפגיעה בכשירות הצבא, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ממשיך לנקוט בקו שמעודד את תופעת הסרבנות ומסרב לגנות אותה: "ההודעה של ראש הממשלה נתניהו שהוא ״הנחה את הרמטכ״ל לשמור על כשירות ומוכנות צה״ל״ היא נסיון מביש ופחדני לברוח מאחריות ולהפיל את האשמה על הצבא ומפקדיו. הפגיעה בכשירות צה״ל היא תוצר ישיר של דבר אחד – המהפיכה המשטרית ההרסנית שמובילה ממשלת נתניהו", מסר לפיד.

    "אם כשירות צה״ל והמוכנות למלחמה חשובה לממשלה, כל מה שנתניהו צריך לעשות הוא לגנוז את החקיקה שמפרקת מבפנים את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת צה״ל. רק אז יהיה ניתן להתחיל לבנות מחדש את האמון ואת הכשירות".



    0 תגובות