קיץ בפסגה: כך העבירו מאות חניכי אהל שרה את החופש

אליהו גרין No Comments on קיץ בפסגה: כך העבירו מאות חניכי אהל שרה את החופש

נופש 'קיץ על ההר' בהשתתפות מעל 200 דיירות, קעמפ בניחוח ישיבתי לקבוצת הבנים במערך הדיור, חופשת זוגות מיוחדת במתחם צימרים מפנק, ותכנית עמוסה פעיליות אטרקטיביות במערך התעסוקה • מאות החניכים במסגרות השונות של הארגון חוזרים לשגרה עם כוחות מחודשים אחרי קיץ גדוש חוויות

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מי מאיתנו לא זקוק לפסק זמן קצר משגרת החיים? לנשום אוויר, לצאת למרחבים ולמלא מצברים. גם באהל שרה מאמינים שיציאה משגרת החיים המוכרת הכרחית לבניית שגרה יציבה וארגנו למאות החניכים בארגון חופשת קיץ מהחלומות. 

במערך הדיור של אהל שרה העניקו לנופש השנתי את השם המרענן: "קיץ על ההר". התכנית נבנתה בהתאם למענים של הדיירים בקבוצות נפרדות לבנים ובנות, למערך הזוגות ולדירות הילדים. כל פעילות התאמה תוך חשיבה מעמיקה לאופי ויכולות הקבוצה.

קבוצת הדיירות המונה מעל 200 נשים, יצאה לנופש חלומי במלון בית האלה הממוקם על הר בסמוך לבית שמש. התכנית כללה פעילויות אטרקטיביות מסביב לשעון: מופע תוכים עוצר נשימה, שיט, הרקדה סוחפת ומשחק קליקרים משעשע שהזכיר לכל הנופשות והמדריכות את האירועים במהלך השנה החולפת והנופשונים משנים עברו. 

גם מערך הדיירים העצמאיים יצאו לנופש בניחוח ישיבתי שגם קיבל את השם המתאים: "קעמפ על ההר". הדיירים שהו במתחם צימרים קסום שכלל בריכת שחיה, מתחם ספא ומרחבי דשא עצומים תוך שהם נהנים מתוכניות מגוונות וארוחת "על האש" שהדיירים היו שותפים בהכנתה. גולת הכותרת של החופשה הייתה ההפתעה שציפתה לדיירים בעיר נהריה הסמוכה: סימולציה לנהיגה ברכב. לכל דייר הוצמד מורה נהיגה מנוסה שהעניק לו שעה של הגשת חלום: נהיגה עצמית ברכב אמיתי!.

חופשה קסומה לא פחות תוכננה בקפידה עבור מערך הזוגות של אהל שרה. הזוגות נהנו במתחם צימרים זוגי ומתכנית צפופה שכללה מסלולי הליכה בצפון המוריק, טיול לפסגת ראש הנקרה וארוחת גורמה במסעדה שהעניקה לזוגות את החוויה של בחירת תפריט לטעמם ויצירת שיח נכון מול אנשי השירות.

גם במערך התעסוקה הכינו למאות החניכים והחניכות תכנית קיץ מהסרטים. הבוגרים שעובדים במקומות שונים במסגרת התעסוקה הנתמכת של אהל שרה יצאו לנופש שנתי מסובסד. כאשר החניכים שעובדים במהלך השנה עם תלושי משכורת מסודרים ממנים את העלות היחסית של החופשה מכספם. 

גם חניכים והחניכות שעובדים בתוך מסגרות התעסוקה השונות של הארגון נהנו מפעילויות מגוונות שהתקיימו לאורך כל חופשת הקיץ תוך התאמה לקבוצות והרמות השונות ובדגש על הנגשה קוגטיבית. כך בימי בין המצרים נהנו החניכות מתכנית אור קולית מרתקת בנושא ירושלים ומטיול אל חופי אשדוד שכלל שיט סוער בסירת טורנדו וביקור בשוק המקומי. 

במהלך בין הזמנים התקיימו ימי פעילות משותפים במתחם המע"ש. החניכים התרגשו ממופע תוכים עוצר נשימה, קפצו בעליזות  על טרמפולינות ומתנפחים, רקדו עד שכרון חושים בהרקדות סוחפות וחזרו אל השגרה המבורכת עם מלאי מוגבר של מצב רוח מרומם ואנרגיות טובות.

ראש מוסדות אהל שרה הרב אברהם ישראל גינזבורג בירך את הצוות הטיפולי והחינוכי ושיבח אותם על הפעילות בימי בין הזמנים ללא לאות ״הצוות באהל שרה פועלים כל השנה גם בחופשות וגם בזמן הלימודים לתת את השירות המיטבי ביותר״

לדברי הגב' מילכי רכניצר מנהלת מערך הדיור של אהל שרה: "חופשת הקיץ  קיבלה השנה את השם 'קיץ על ההר' כי אנו במערך הדיור שואפים להישאר תמיד בפסגה הן ברמת החוויות והפעיליות שאנו מספקים לדיירים והן מבחינת המסרים והתובנות שאנו מטמיעים. אני שמחה שהצלחנו להעניק למאות הדיירים והדיירות קיץ גדוש בהנאות וחוויות שישאירו טעם טוב לעוד ימים ארוכים".

הגב' מלכה וינברג מנהלת אהל שרה מסכמת את ימי החופשה: "כפי שהטמיעו המייסדים – הרב והרבנית גינזבורג ע"ה – אנו מכוונים את המאמצים שלנו, על מנת להעניק לכלל החניכים והחניכות את האפשרות לטעום את מירב החוויות וההנאות כפי שכל אחד מאיתנו מבלה בחופשת הקיץ. ואכן, בנופשונים המיוחדים הנערכים כמידי שנה בקיץ, מקבלים החניכים והחניכות שלנו מעטפת שלמה של הנאה מקסימלית, פעילויות התורמות רבות לעצמאותם והתנהלותם בקהילה ומזרימה להם כוחות מחודשים להמשיך ולהתמודד עם אתגרי היומיום".



0 תגובות