שר החקלאות דיכטר בדיון מיוחד עם שר האוצר סמוטריץ׳

אבי יעקב No Comments on שר החקלאות דיכטר בדיון מיוחד עם שר האוצר סמוטריץ׳

שר החקלאות דיכטר אירח היום את שר האוצר סמוטריץ׳ לביקור מקצועי במשרד החקלאות. דיכטר: "שיתוף הפעולה בין משרד החקלאות למשרד האוצר, הינו נדבך מרכזי". סמוטריץ': "החקלאות הישראלית היא אחת מהמרכיבים הבסיסיים ביותר שלנו והיא ערך ציוני חשוב וראשון במעלה"

דיכטר סמוטריץ'
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החקלאות חה״כ אבי דיכטר אירח היום את שר האוצר חה״כ בצלאל סמוטריץ׳, לביקור מקצועי במשרד החקלאות, בהשתתפות מנכ״ל משרד החקלאות אורן לביא, מנכ״ל משרד האוצר שלומי הייזלר, וגורמי מקצוע נוספים משני המשרדים.

הביקור נועד לאפשר לשר האוצר ואנשיו להכיר את הצד המקצועי של החקלאות בישראל ואת חשיבותם של גופים מקצועיים במשרד למימוש האסטרטגיה בחקלאות, כפי שקבע אותה השר לפני מספר חודשים. השר דיכטר ואנשי משרדו סקרו בפני השר סמוטריץ׳ ואנשי האוצר את ארבעת העמודים האסטרטגיים של המשרד, שיביאו בשנים הקרובות לגידול משמעותי בהיקף התוצרת החקלאית בישראל:

הצערת גיל החקלאים והגדלה משמעותית של מספר העובדים הזרים, שמירת הקרקעות החקלאיות והגדלתם בהמשך, אספקת מים לחקלאות – שפירים ומושבים, באמצעות פריסה של תשתיות בכל הארץ ובמחיר מופחת משמעותית מהקיים היום וכן השקעה בטכנולוגיות ובחדשנות.

שר החקלאות ושר האוצר דנו באתגרי החקלאות ובקשיים השונים, כמו גם בהזדמנויות הרבות שיובילו להצעדת החקלאות הישראלית למקום טוב יותר.

תחילה הוצגו לשר האוצר תכניות השבחה במכון וולקני על ידי חוקרים וחוקרות, ובהמשך ביקרו בבנק הגֵנים הישראלי. בסיור בשטח החקלאי, קיבל שר האוצר הצצה לטכנולוגיית הקיר הפירותי, המהווה את עתיד המטעים בישראל. בהמשך ביקרו במשרד להגנת הצומח שם קיבל סקירה אודות פעילות הארגון והאתגרים המקצועיים בתחום המלחמה במזיקים ומניעת הכנסתם לישראל. כמו כן, הוצגה לשרים מערכת מחשב חדשה המקצרת משמעותית את זמן ההמתנה לאישור ייבוא חקלאי.

בסיום, התקיימה פגישת עבודה מורחבת בהשתתפות גורמי המקצוע משני המשרדים, ולאחריה קיימו השר דיכטר והשר סמוטריץ׳ פגישה בארבע עיניים.

שר החקלאות חה״כ אבי דיכטר: ״אני מעריך את נכונותו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, על שהגיע לביקור מקצועי מקיף במשרד החקלאות. שיתוף הפעולה בין משרד החקלאות למשרד האוצר, הינו נדבך מרכזי שנועד להקנות את מידת הוודאות הנדרשת לכל חקלאי, בבואו לתכנן את המשך דרכו בענפי החקלאות השונים. שיתוף הפעולה בין משרד החקלאות למשרד האוצר הינו קריטי כדי שניתן יהיה לממש את מחויבותנו להגדיל משמעותית את כמות התוצרת החקלאית בישראל, הן לייצוא והן לשוק המקומי. ביטחון המזון במדינת ישראל – נדבך מוביל באסטרטגיה שלי כשר החקלאות ושל אנשי משרדי. באמצעות הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית – אנחנו לא רק מתמודדים עם אתגרים, אלא מקדמים את החקלאות בישראל לעבר עתיד משגשג ומוצלח, שיבטיח את ביטחון התוצרת החקלאית בישראל בשגרה ובחירום״.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': ״החקלאות הישראלית היא אחת מהמרכיבים הבסיסיים ביותר שלנו והיא ערך ציוני חשוב וראשון במעלה. שמחתי להכיר מקרוב את החידושים בתחום ולשמוע על האתגרים הרבים לחקלאות ולחקלאים. הפוטנציאל של החקלאות הישראלית הוא אדיר. אנחנו משקיעים שני מיליארד ש"ח בחדשנות וטכנולוגיה בחקלאות, כי אנחנו מאמינים בחקלאים ובחקלאות הישראלית. אנחנו נחושים לחזק את החקלאים והחקלאות הישראלית כך שתמשיך להיות מהמובילות ומהמשוכללות בעולם. אני מודה לידידי שר החקלאות אבי דיכטר על הובלת המשרד והשמירה על אחד מהיסודות החשובים ביותר של מדינת ישראל״.

שני השרים הסכימו שכדי לעבוד מתואם יותר, יש לבנות תכנית רב שנתית לחקלאות בישראל עד לשנת 2040. תכנית זו תורכב משלוש תכניות חומש.



0 תגובות