מצוקת החינוך: "ילדי קריית יובל הכי סובלים בארץ"

המהדורה המרכזית 5 Comment on מצוקת החינוך: "ילדי קריית יובל הכי סובלים בארץ"

יונה אבלס, תושב קריית יובל, שוחח עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' על המצוקה במערכת החינוך בשכונה: "אין מקום בארץ שהילדים סובלים כל כך כמו בקרית יובל"

קרית יובל צילום: Nati Shohat/Flash90
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יונה אבלס, תושב קריית יובל, שוחח עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' על המצוקה במערכת החינוך בשכונה. לאחר שכבר קיבלו הקצאה מהעירייה לבניין בית הספר, מתברר כי הוא בצד השני של השכונה. לדבריו: "אין מקום בארץ שהילדים סובלים כל כך כמו בקרית יובל"

"ביה"ס לבנות נמצא במרחק חצי שעת הליכה מאיזור הריכוז החרדי הגדול. הדרך חוצה כביש סואן ומסילות רכבת. אין אפשרות ללכת רגלית. וגם מי שיש לו רכב סובל ממצוקת חניה ליד בית הספר"

"המיקום ממש לא מוצלח, ממש ליד הבריכה העירונית על כל המשתמע". אבלס טוען כי "ראש העיר ליאון הבטיח שינוי ותקצוב הסעות, פתאום הוא שכח מאיתנו".

האזינו



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    הלוואי ומישהו יתעורר כבר בעירייה לטפל טיפול שורש יסודי בכל המצב הבלתי נסבל שחווים ילדי קריית יובל, בפרט באזור ברזיל,
    גני הילדים נמצאים בדירות לא ראויות, בלע"ר יש בכל שנתון 3 גני בנים ו3 גני בנות, וכרגע סוף סוף בנו 3 גנים כך שזה טיפה מן הים שני חיידרים של הבנים נמצאים בפאתי השכונה ברחוב ללא מוצא שהתושבים החילונים החליטו לסגור עם מחסום

    1. אף אחד תא אמר לכם לשדוד להדחף לשכונה חילונית ואז בשיא צוצפתכם להתלונן

  2. 4

    הסבל שאתם מתארים בקרית יובל תקף לכל השכונות בירושלים הילדים שלי בגנים ברחביה ומצוקת החניה שם בלתי נסבלת אין אפשרות להעמיד את הרכב לשניה כדי להוריד אותם.

  3. 3

    יונה ממשיך באי דיוקים, בחר לגור בשכונה מעורבת. ולא מוכן לשלם את המחיר. יודע שבניסוי ארגנטינה הסמוך לביתו, למעלה מ50% הם שכנים שלו חילוניים, מאזור הרישום הסמוך לבית הספר. ורוב השאר מקריית היובל. רק שאת החילוניים ברחוב הוא לא מסוגל לראות. משהו במשקפיים, אולי גזענות/בורות? כניראה הוא נוסע רק בהסעות פרטיות בחלונות מושחרים.
    בית הספר עמל שגורשו ממנו תלמידים חילוניים משכבות מצוקה, יועד לבנות יעקב,(כן, גזענות חרדית) הילדות שלך הן בנות יעקב או בנות משהו אחר? שלא כמו בתי ספר ממלכתיים המיועדים לכולם. לפי ראוכברגר תלמידות מאזור רח שטרן בקריית היובל אמורות היו לקבח את בית ספר עמל. הבטיח שיש 1000 תלמידות….תסביר יונה, מדוע לחילונים אין הסעות ולחרדים כן? התלמידים הולכים אותו המרחק מה ההבדל? ענו הרבנים במכתבם, (בתרגום חופשי) "שלא יראו את האחרים". לא רוצים לראות חילוניים לך לגור בבית וגן או תעבור לעיר חרדית. או שתלמד לחיות ביחד. יגיע יום והוא לא רחוק שמי שמקבל הנחות ענק בארנונה לא יקבל שירותים. משלם מקבל לא משלם יסתפק במה שיש. לבנות יעקב בונים בית ספר חדש ממש עכשיו, אך לראוכברגר היה לחוץ להעיף תלמידים חילוניים מבית ספר עמל.

    1. למה זה לא מובן מאליו שלכל ילד בירושלים מגיע בית ספר קרוב לבית???
      למה כולם צריכים ליסוע???? איפה העירייה???? מאשרת בלי סוף מגדלים ומוסדות חינוך מאין????
      זה לא שאלה של חילונים וחרדים מגיע לכל המגזרים ואם יש חרדים בקרית יובל מגיע גם להם! ובצדק!!!!
      וכדאי ממש שעיריית ירושלים תתעורר לעזור למוסדות החינוך מה שיותר!!!! כי חינוך הרבה יותר חשוב מלבנות בלי סוף דירות ומגדלים!