הגר"ד קוק התבטאות חריגה: "הכלב מבין יותר מרון קובי"

נתי קאליש No Comments on הגר"ד קוק התבטאות חריגה: "הכלב מבין יותר מרון קובי"

התייחסות ראשונה של המקובל הגה"צ רבי דוב קוק שליט"א לסיפור הכלב מעפולה: הגר"ד הצטרף לדבריו חמיו מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א כי יש לפרסם את המעשה ברחבי תבל, ובפרט בטבריה וברמת גן | דבריו המלאים

צילום: נתנאל כהן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כזכור בחודשים האחרונים פורסם מעשה מופלא על כלב מהעיר עפולה, אשר לדברי בעלת הכלב יש לו "נשמה" שכן מקפיד ללכת עם השכן הדתי לכל התפילות בשבת קודש להיות ליד בית הכנסת בתפלת ליל שבת, וגם חוזר עמו ומקשיב לקידוש מאחרי הדלת, וכמו כן חוזר ועושה כן בערבית של מוצאי שבת ומקפיד לשמוע הבדלה, ואוכל משיירי מאכלי השבת.

הסיפור פורסם בקו 'שיח יצחק' מתורת מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א ע"י נכדו הרב חיים מלין שליט"א, כפי שקיבל מבעל המעשה הגאון ר' אהרן גרנדש שליט"א, תלמידו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל. עמוד ההוראה הורה לפרסם את הסיפור בכל העולם, והביא מקורות וסימוכים כי על ידי שמפרסמים את הדבר, נהיה קידוש השם גדול, ועל הצד שמדובר בגלגול נשמות הרי שזה עצמו יהיה כפרה ותיקון לאותה נשמה.

'הכלב היהודי' מעפולה: עדות מהשטח ב'זמן אוויר'

כעת מתפרסם על ידי מערכת 'עץ חיים' בראשות הרב יקותיאל אוהב ציון שליט"א, תלמידו של המקובל הגה"צ רבי דוב קוק שליט"א מטבריה, חתנו של מרן עמוד ההוראה, כי הסיפור הובא בשבוע שעבר לשולחנו של הגר"ד קוק, אשר גם הוא התפעל מאד מהסיפור המופלא, והצטרף לדברי חמיו להמשיך ולפרסם את הסיפור ברחבי תבל.

הגר"ד קוק התפעל מאד מהסיפור, ואמר שבודאי עיקר העניין כאן הוא לפרסם את הסיפור לקדש שם שמים, וכפי שאמר חותנו עמוד ההוראה, והזכיר גם את רבה של עפולה הגאון רבי דב קוק זצ"ל אחיו של מרן הראי"ה קוק זיע"א, ולפני שביאר הרב קוק את סודו של הכלב, אמר בענוות קדשו שהוא מתבייש מהכלב הזה.

לאחר מכן האריך הגר"ד קוק בכמה דברים מתורת הקבלה בענין ש'כלב' הוא גימטריא 'אליהו', ומובא בחז"ל שבמוצאי שבת אליהו הנביא כותב את זכויותיהם של עם ישראל, והאריך בדברים עמוקים בעניינים נשגבים אלו.

 לסיום אמר הגר"ד קוק, "יש לפרסם סיפור זה בכל אתר ואתר, ובפרט בטבריה עיר הקודש, שבה יש את צורר היהודים רון קובי שר"י, שהוא בשיבושו ורשעותו לא מבין מה שה"כלב מעפולה" מבין, וכמו כן יש להפיץ הדברים ב"רמת גן", שגם שם יש צורר משובש שמחבל בכרם בית ישראל, וכל צוררי השבת ומחללי ה' יבושו ויסוגו אחור, ומפלתם קרובה, כאשר נשמע בכל בית ישראל מפי קדשו שלמרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זיע"א".



0 תגובות