ראה"מ בישיבת הממשלה: "נגיע להסכמה ציבורית רחבה"

איתי גדסי No Comments on ראה"מ בישיבת הממשלה: "נגיע להסכמה ציבורית רחבה"

ראש הממשלה נתניהו פתח את ישיבת הממשלה השבועית באיחולי שנה טובה והתייחסות אקטואלית לכלל ענייני השעה. הרעש במרוקו: "מדינת ישראל עומדת לצידה של מרוקו בשעתה הקשה". סערת המסתננים: "אנחנו מקצים עשרות מיליונים לעידוד יציאת מסתננים". ומחאות האנרכיסטים: "מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול בתוקף נגד ההסתה ולבוא חשבון עם המסיתים"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה נתניהו פתח את ישיבת הממשלה השבועית באיחולי שנה טובה והתייחסות אקטואלית לכלל ענייני השעה: ״ראשית, אני רוצה לאחל לכל עם ישראל ברכת שנה טובה ומתוקה, ואני מקווה שהיא תהיה באמת מתוקה ומאוחדת ככל שניתן להשיג. אנחנו רוצים בזה כמובן, זה מובן לכולם.

אני פותח את ישיבת הממשלה בשליחת תנחומים בשמי, בשם הממשלה ובשם כל אזרחי ישראל למלך מרוקו מוחמד השישי ולאזרחי מרוקו, על האסון הכבד שפקד את ארצם שגבה בינתיים כבר אלפי הרוגים. מדינת ישראל תגיש כל סיוע אפשרי למרוקו, כולל במידה וירצו משלחת חילוץ והצלה שעומדת מוכנה לסייע להם. מדינת ישראל עומדת לצידה של מרוקו בשעתה הקשה.

היום אנחנו רוצים לבשר על המשך החזון שלנו לחבר את ישראל עם העולם. אנחנו עובדים על זה כבר עשר שנים.

אנחנו סללנו (הממשלות בראשותי) את הרכבת מחיפה לבית שאן, בואכה גשרי הירדן במטרה ברורה: לא רק לשרת את תושבי הגליל ותושבי בית שאן, אלא גם במטרה לחבר חיבור עתידי בין מפרץ חיפה לחצי האי ערב.

ישראל כ״ץ בתפקידו כשר התחבורה, יחד איתי, קידמנו את הרעיון הזה, את החזון הזה של חיבור מדינות חצי האי ערב דרך ירדן, דרך עמק יזרעאל עד מפרץ חיפה. דבר המאפשר קשר תחבורתי דרך חצי האי ערב ואירופה. הדבר הזה כמובן קיבל תנופה נוספת בהסכמי אברהם, אבל עכשיו אנחנו מחברים אותו לחזון גדול עוד יותר.

החזון הזה, שמקדם אותו הנשיא ביידן יחד עם מדינות אירופה ומדינות האמירויות, ערב הסעודית ומדינות נוספות, של מסדרון תשתיות של מסילות ברזל, חיבור ימי, סיבים אופטיים וקווי אנרגיה, לרבות גז ומימן (זו האנרגיה העתידית), שיעברו מהודו, כלומר מאסיה, הודו, דרך חצי האי ערב, דרך מדינת ישראל לאירופה. זה שינוי עצום.
אני מודה לנשיא ביידן על היוזמה החשובה הזאת. ואני רוצה להגיד לכם – זה משנה את מצבנו העולמו וההיסטורי.

ארץ ישראל תמיד הייתה נקודת מעבר לאימפריות שדרסו אותנו בדרך שלהם במסעות כיבוש לכל הכיוונים. עכשיו מדינת ישראל הופכת למדינת מעבר אחרת – היא בעצם עוברת לצומת מרכזי בכלכלה העולמית. גשר של שלום שמשנה את פנינו.

אנחנו כבר הפכנו את ישראל לצומת עולמי בתחום הסייבר, המים והגז, ועכשיו נעשה זאת גם בתחבורה, באנרגיה ובתקשורת עולמית. אני חושב שזה ברכה גדולה מאוד.

מה שאנחנו נבשר היום זאת גם מהפכה במפת העדיפויות הלאומיות. אנחנו מביאים תקציבי ענק לקידום יישובי ישראל בפריפריה; הטבות מס, סבסודים שונים, תעדוף בחינוך ותעסוקה, ואני מדבר על כל המגזרים בחברה. אנחנו מוסיפים יישובים חדשים לתוכנית העדיפות הלאומית. זו זריקת מרץ כלכלית אדירה ליישובים רבים בנגב ובגליל, ביישובים צמודי גדר וביו״ש.

אני רוצה להודות לכל שרי הממשלה ומשרדי הממשלה שעשו בעניין הזה ותמכו בעניין הזה. במיוחד אני רוצה להודות לך, יוסי שלי, מנכ"ל המשרד, על העבודה שעשית כדי להביא לתוצאה החשובה מאוד הזאת.

אנחנו מכריזים היום על תכנית מיוחדת לחיזוק דרום תל אביב ומוקדים נוספים שבהם נמצאים מסתננים בלתי חוקיים. אנחנו מקצים עשרות מיליונים לעידוד יציאת מסתננים, לחיזוק אזרחים ותיקים, לשיפוץ בתי כנסת שנפגעו, לסיוע לסטודנטים ולצעירים ועוד. אני מודה למשרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי, בראשותו של השר יצחק וסרלאוף, על גיבוש התכנית.

דבר אחרון, אנחנו עושים מאמצים אדירים להרגעת הרוחות בניסיון להגיע להסכמה ציבורית רחבה, ככל האפשר, לגבי הרפורמה המשפטית. לכן, אני לא יכול לקבל את קריאות ההסתה שמגיעות מראשי הפגנות השמאל.

פעילה מובילה בהפגנות השמאל מכנה שרי ממשלה ״נאצים״. פעיל בולט אחר כתב בטוויטר לשרה בממשלה "את גרועה מהנאצים". לא חלפו מספר שעות מהאמירות המזעזעות הללו, ובהפגנת השמאל אמש במודיעין, קראו המפגינים למותי ולמות רעייתי: "שתהיו בבית הקברות כבר בשנה הבאה".

עד עכשיו אף אחד ממנהיגי האופוזיציה לא ראה לנכון לגנות את הדברים החמורים הללו. אני קורא להם לעשות זאת ולהצטרף אלינו להרגעת הרוחות בעם. אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול בתוקף נגד ההסתה ולבוא חשבון עם המסיתים. עד עכשיו כמעט ולא נעשה שום דבר משמעותי נגד ההסתה הפרועה הזאת. החופש להפגין הוא לא החופש להסית.

אם נפעל יחד ברוח נכונה ולא נאפשר את הקיצוניות הזאת, אני חושב שבאמת נשיג שנה טובה ומתוקה יותר. וזה מה שאני מאחל לכל אזרחי ישראל״.



0 תגובות