נוסעים לחג? כך תשמרו על הבית והרכוש

בנצי לייזרוביץ No Comments on נוסעים לחג? כך תשמרו על הבית והרכוש

מקומות המחבוא שהגנבים מכירים, דרכי החדירה הנפוצות ביותר לבתים ושעות הפעילות המוכרות למשטרה היטב • לקראת החגים מפרסמת המשטרה המלצות לציבור העוזבים את הבית למספר ימים ונוסעים לחג – כך תגנו על הבית והרכוש היקרים לכם

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משטרת ישראל סיימה את היערכותה המוגברת בכל רחבי הארץ לרבות בערים הדתיות והחרדיות בדגש על בטחון התושבים ובטחון הרכוש וכן מניעה של כניסת שוהים בלתי חוקיים. הפעילות הביטחונית תערך באזורי התפר ובתוך הערים עצמם.

לקראת החגים הבעל"ט שבו רבות מהמשפחות נוסעות להתארח בערים אחרות והבית נותר ללא נוכחות אנושית, משטרת ישראל יוצאת בסדרת המלצות על מנת לשמור את הרכוש מפני אותם המחללים את החג ומנסים לפרוץ לבתים.

מסתבר כי אם ננקוט מספר פעולות בסיסיות אנחנו יכולים לצמצם את נושא הפריצות ועוגמת הנפש באחוזים ניכרים.

המשטרה יודעת לפלח את השעות שבהם ישנם פריצות בערים החרדיות. ולכך המשטרה נערכת במטרה לצמצם עד כמה שניתן את הפריצות בחגים.

בראש ובראשונה יש לשנות את הגישה הרווחת כי כל מי שמסתובב ברחבי הערים הוא מאנ"ש, מסתבר כי רובם כן, אבל ישנו מיעוט שאינו כזה. ישנם כאלה שמנצלים את חוסר הזהירות של התושבים ונכנסים בקלות לדירות ומנצלים את ימי החגים על מנת לבזוז מכל הבא ליד.

מניסיון מצטבר של משטרת ישראל עולה כי רובן של הגניבות הן עם מפתח או על ידי הזזת חלון. כלומר הכניסה לבתים נעשית על ידי מפתח הדירה עצמה או על ידי הזזה של חלון הדירה שאינו נעול.

אז מה עושים על מנת למנוע זאת?

ראשית יש לנעול את דלתות הבית ואת החלונות והתריסים כאשר עוזבים את הבית וגם לפרק זמן קצר. יש להימנע בכל צורה שהיא להשאיר את מפתחות הבית על אדן חלון, בתוך עציץ או מתחת לשטיח ובארונות החשמל, כל גנב מתחיל מכיר את המחבוא הזה ולשם הוא מגיע כאשר הוא 'בא לעבודה'.

בקומות הקרקע ובדירות נמוכות רצוי להתקין סורגים ותאורה בכניסה לבית, ואף במקומות מוסתרים בצדדים האחוריים של הדירות והבתים.

כל תושב שמבחין בתנועה חשודה או חריגה והכוונה היא של שמיעת רעשים שונים כגון הזזת רהיטים שבירה של דברים, וכמו כן מי שמבחין באנשים המסתובבים באזור הבתים ועל פי המראה אינם נראים כחלק מתושבי העיר ומהסביבה הטבעית יש לדווח מיד למשטרה מאחר וישנו סיכון שעימות עם הגנבים יכול להגיע לפגיעה בנפש.

רצוי מאוד להשאיר אורות דלוקים בחדרי הבית בהם בדרך כלל בשבתות ובחגים ישנה פעילות.

חשוב ליידע את השכנים הקרובים על היעדרותכם מהבית ולכמה זמן. אולם בשום מקרה לא לפרסם את היעדרותכם ברשתות החברתיות ובקבוצות להעברת מסרים. הגנבים מתוחכמים ולומדים גם משם מי נוסע ולאן.

כדאי מאוד לבקש מהשכנים הקרובים להיכנס לדירה מידי פעם ולהפגין נוכחות.

בימי החגים בכל שעות היום והלילה השוטרים יסיירו בערים באופן גלוי וסמוי. לשוטרים חוברים עשרות מתנדבים מתוך הקהילה שמסייעים בשמירה על חיי התושבים.

באירוע חירום יש לחייג למוקד החירום של משטרת ישראל שמספרו 100.



0 תגובות