הנשיא הרצוג אירח את מעמד הסליחות המסורתי בביתו

בנצי לייזרוביץ No Comments on הנשיא הרצוג אירח את מעמד הסליחות המסורתי בביתו

נשיא המדינה אירח את תפילת הסליחות המסורתית בבית הכנסת של בית הנשיא. הרצוג: "ימי הסליחות קוראים לנו לשוב אל המקורות"

הנשיא יצחק הרצוג אמירת סליחות
צילום: חיים צח לע"מ
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח אתמול, יום שלישי, ד' בתשרי, 19 בספטמבר, את תפילת הסליחות המסורתית בבית הכנסת של בית הנשיא, בשיתוף מיזם 929, בהובלת הרב בני לאו. באירוע השתתפו אנשי כוחות הביטחון, תלמידי תיכון ואנשי חינוך והוראה.

במהלך האירוע נוגנו פיוטיי הסליחות המסורתיים והמוכרים ביניהם: אוחילה לאל, יה שמע אביונך, עננו, שומר ישראל, אחות קטנה, אל נורא עלילה ואדון הסליחות, בליווי הרכב מוזיקלי יוצא דופן לצד הפייטן המוכר יגל הרוש.

נשיא המדינה התייחס בנאומו לאתגרי השעה ואמר: "אנו נמצאים בתקופת משבר בחברה הישראלית. תקופה בה היכולת שלנו לחיות כאן יחד עומדת למבחן, תקופה בה נשמעים לא פעם הקולות שאומרים: "או אנחנו או הם". או בפרפראזה לדברי הרב עובדיה יוסף: "רק על חשבונם, לא על חשבוננו". זה ההיפך הגמור מכל מה שה"סליחות״ אמורות לבטא.

תקופת הסליחות הייתה מאז ומעולם תקופה מאחדת. בתקופה זו – במשך דורות על דורות מקובל היה שנשים וגברים מכל העדות ומכל המסורות עושים חשבון נפש אישי, ומתכנסים – בבתי הכנסת, במרחבים הקהילתיים – כל קהילה ומקומה, כל תפוצה ומרחבה – כדי לעשות גם חשבון נפש כללי, קהילתי ולאומי.

ימים אלו מחייבים אותנו לחשבון נפש. הימים הנוראים, יובל שנים למלחמת יום הכיפורים, ואירועי השעה – זועקים לנו לשים לב למשבר ולהשלכותיו– הכלכליות, החברתיות ובמיוחד הביטחוניות; לאיומים, להתראות, לחטאים; ולהבין שכולנו עומדים כאן למבחן. כולנו – כלל אזרחיות ואזרחי ישראל, בוודאי כל מי שיש לו השפעה במרחב הציבורי, ובראש ובראשונה נבחרי הציבור שלנו. מדינת ישראל נמצאת באחד המצבים הקשים ביותר בתולדותיה בכל מה שנוגע ללכידות הישראלית, והגיע הזמן שננהג ברוח ימי הרחמים והסליחות, נזנח את שיח הקיטוב והשיסוי, ונעשה הכל כדי לצאת יחד מהמשבר.

לסיום, נשיא המדינה בירך את הנוכחים בברכת גמר חתימה טובה: ״אני מאחל לכולנו שנזכור תמיד, ובמיוחד השנה, שימי הסליחות קוראים לנו לשוב אל המקורות, להסתכל החוצה מחלון ביתנו ולבקש את המפגש. לצאת מהבתים הפרטיים, להסתובב ברחובותיה של מדינת ישראל, לפגוש את האחים והאחיות שלנו ולהתחיל להתפלל ולעבוד יחד למען שנה טובה יותר, למען מציאות וחברה טובות יותר; ככתוב בסיומן של הסליחות: "וְיָסִיר מִתּוכְכֶם קִנְאָה וְשִׂנְאָה וְתַחְרוּת… וְיִכְתָּבְכֶם הָאֵל בְּסֵפֶר חַיִּים טובִים. וְכֵן יְהִי רָצון וְנאמַר אָמֵן". גמר חתימה טובה״.



0 תגובות