משרד הכלכלה ממשיך לעקוב: מי הרשת היקרה ביותר?

צבי טסלר No Comments on משרד הכלכלה ממשיך לעקוב: מי הרשת היקרה ביותר?

הבדיקה המיוחדת של משרד הכלכלה לחגי תשרי נמשכת: נתוני יום ג'; הרשת היקרה ביותר היא: 'טיב טעם בסיטי', הזולה ביותר היא 'רמי לוי באינטרנט'. 34 רשתות ייקרו את הסל לעומת הבדיקה הקודמת ביום 12.9.23, שתי רשתות בלבד הוזילו אותו: מחסני השוק הוזילה את הסל בקרוב ל-62 ₪, בעוד רשת ויקטורי יקרה אותו ביותר מ-130 ₪

רשת מזון. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיקה מס' 4 – משרד הכלכלה והתעשייה יצא במבצע לבדיקה ולהשוואת מחירים לקראת חגי תשרי. בהמשך לבדיקה החודשית, הכוללת 68 מוצרים שנבחרו על ידי הלמ"ס, נבחנים החודש 165 מוצרים הנמצאים ב-37 רשתות בפריסה ארצית ואתרי אינטרנט, במטרה לספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים והשוואה שתאפשר לצרכן לדעת מה עלות הסל ברשת בה הוא נוהג לבצע את קניותיו והפער בעלות מול רשתות אחרות.

ב'סל תשרי' 165 מוצרים מקטגוריות שונות: בשר דגים ועופות, פירות וירקות, מוצרי ניקוי וטואלטיקה, ומוצרים ייחודיים לחגי תשרי (דוגמת רימון, כרישה וכדומה) ועוד.

ממוצע סל המוצרים, עמד אמש 19.9.2023 על כ-3,068 ₪, והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר עומד על כ-34% שהם 880 ₪.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הגבוה ביותר היא "טיב טעם בסיטי" (3,487 ₪) הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הזול ביותר היא "רמי לוי באינטרנט" (2,607 ₪).

בדקנו גם את חנויות האונליין: מנחשים כמה תוכלו לחסוך? מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ-20% שהם כ-534 ₪.

סל המוצרים הנבחר מחושב על בסיס מחירי המוצרים כפי שדווחו על ידי הרשתות החייבות בדיווח מחירים יומי בהתאם לתקנות קידום התחרות בענף המזון (שקיפות מחירים), תשע"ה-2014.

הנתונים אינם מגלמים פרמטרים נוספים שיש להביא בחשבון כמו מיקום החנות, שעות הפתיחה, גודל החנות, איכות מוצרים וכיו"ב, העשויים להשפיע על עלויות הרשת ועל חווית הקניה, ואין בפרסום זה בכדי להחליף את שיקול דעת הצרכן בעת החלטה על ביצוע הרכישה.ממוצע סל המוצרים, עמד אמש 19.9.2023 על כ-3,068 ₪, והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר עומד על כ-34% שהם 880 ₪.

אז מה בדקנו?

כאמור, סל המוצרים לחגי תשרי גובש ע"י משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות בספטמבר-2022 והוא משמש גם בפרסום הנוכחי, ומתבסס על נתוני רשתות המזון שעובדו מאתר Pricez, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין הרשתות הקמעונאיות השונות בשוק ואתרי האינטרנט שחלקן מפעילות, ולהציע לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם לקראת החגים.

בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה – נבחרו קטגוריות המוצרים הנמכרות ביותר בשבוע שלפני חגי תשרי ב-2021, ומתוך כל אחת מקטגוריות המוצרים נבחר המוצר הנמכר ביותר.



0 תגובות