רפורמה? פוגרום נגד היהדות \\ בצלאל קאהן

בצלאל קאהן No Comments on רפורמה? פוגרום נגד היהדות \\ בצלאל קאהן

הם לא משתתפים בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, או ההפיכה המשטרית כפי שמהנדסים להם את התודעה. ההפגנות הן נגד היהדות, נגד העם היהודי, נגד הצד האמוני בעם, נגד אנשים שאכפת להם מיהדותם ומיהדותה של המדינה

21:09
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on טרור פסיכולוגי: בחמאס פרסמים סרטון של שניים מהחטופים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בזמן שכולנו עמדנו בבתי הכנסת בתחילת היום הקדוש לתפילת כל נדרי, התחוללה סערה גדולה וחמורה ביותר בעיר תל אביב. ארגון ראש יהודי המקיים פעילות של הפצת יהדות בעיר, מקיים מדי שנה מעמדי תפילה ברחובה של עיר ביום הכיפורים. כל השנים זה עבר בשקט, לאף אחד לא היה אכפת שיש מחיצה בין גברים לנשים בתפילות של היום הקדוש, והמוני יהודים שרחוקים מתורה ומצוות, שלא לומר רחוקים מלהיכנס לבתי הכנסת, היו מגיעים.

גם השנה הם הגיעו, אבל מי שגם הגיעו, היתה קבוצה קטנה של חילונים, רחוקים ומנוערים, שאחרי שדאגו שבית משפט יאסור את ההפרדה כנדרש בהלכה במקום תפילה, ואחרי שגם בית משפט העליון, בצורה די לא מפתיעה, נתן חותמת לאיסור הזה, החלה ההשתוללות, שעוד מעט נשמע תיאור מקרוב על מה שהתרחש שם.

ומה שהתרחש בתל אביב, הפוגרום בליל כל נדרי תשפ"ד, רגעים לא ארוכים לפני שקיעת החמה בערב היום הקדוש, הוא הרבה יותר מפשע שנאה. אם זה היה קורה בכל מקום אחר בעולם, מדינת ישראל כולה היתה מזדעזעת מהאנטישמיות והפגיעה בחופש הדת והפגיעה ביהודים.

אבל כשזה קורה בתל אביב על ידי יהודים רחמנא ליצלן, זה חמור מאד ועוד עובר מצד אחד בשקט על ידי חלק מגורמי השמאל, כולל נשיא המדינה שעד לרגע זה שותק, וצד אחר של השמאל, ובהם לפיד וגנץ, ועוד מעט נדבר עליהם, הם משום מה הוציאו תגובות מוזרות, שמצד אחד לא מרגישים בנוח עם הפוגרום התל אביבי של אנשי הפלג החילוני הקיצוני, אבל ששו לתקוף את ראש הממשלה על שפרסם לאחר צאת היום הקדוש, את תגובתו החריפה לאירועים האלה.

ואם נחזור לאירוע עצמו, לא נעים לי למחרת יום כיפור לומר, שהמראות מתל אביב מזכירים לי את האירועים האנטישמים בגרמניה לפני 80 ותשעים שנה. חד וחלק.

חבורה של אנשים קיצונים, שמגובים על ידי חבורה עוד יותר גדולה של אנשים, לא מבינים מהי דת, מהי יהדות, מהי תפילה ואולי גם מהו היום הקדוש. הכניסו להם בתשקורת הישראלית, כן כן, זו לא טעות, הכניסו להם כל כך הרבה הפחדות מהדתה, והפרדה ועוד כל מיני סיסמאות נבובות מהסוג הזה, שמה יעשה הקיצוני התורן ולא ישתולל ברחובות תל אביב בשם הנאורות, הליברליזם והקידמה. ואם ראיתם פעם ליברליזם, כלומר, לאפשר לכל אדם לבטא את עצמו איך שבא לו, זה רק אם אתם לא מהצד השמאלי.

ואני לא יודע אם מה שאומר עכשיו יגיע לאזניים הנכונות, כי לא נראה לי שמפגיני השמאל מאזינים לקול חי, אבל אני מפציר בכל האנשים השפויים שעדיין משתתפים במחאות קפלן ודומיהם:

אתם לא משתתפים בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, או ההפיכה המשטרית כפי שמהנדסים לכם תודעה. הם נגד היהדות, נגד העם היהודי, נגד הצד האמוני בעם, נגד אנשים שאכפת להם מיהדותם ומיהדותה של המדינה.

הם נגד מה שסבא וסבתא שלכם נאבקו עליהם באירופה ובארצות המזרח לפני עשרות שנים, שיאפשרו להם לחיות כיהודים, בלי לפחד מאף אחד.

המחאות בקפלן והסביבה שמארגנים אוטו-אנטישמיים בלב מדינת ישראל, כל המטרה שלהם היא לנצח את הצד הדמוגרפי ההולך וגדל כאן. גם אם תתקיים הלוויה המונית לרפורמה המשפטית, הקיצונים לא יירגעו וימשיכו להסית ולהשתולל.

והכי גרועים הם לפיד וגנץ.
לפיד גינה את מארגני התפילה והגדיר אותם קיצוניים ומשיחיים.
כאילו המתפרעים בתל אביב הם אנשים עדינים. לא קיצונים.

וגנץ, הוא חתיכת בדיחה מהלכת שרועד מפחד מקיצוני תל אביב, שתקף את נתניהו אגב ביקורת עדינה על המתפרעים.

היטיב להגדיר את תגובתו המטופשת אמש של גנץ, איש התקשורת ינון מגל. "גנץ מגנה את האנטישמיות בתל אביב ותומך בה…"



0 תגובות