היסטוריה בבעלזא: הנגידים התכנסו בסוכתו של הרבי

נתי קאליש 1 Comment on היסטוריה בבעלזא: הנגידים התכנסו בסוכתו של הרבי

היסטוריה בחצר הקודש בעלזא: הצלחה אדירה לסעודת החג המיוחדת שנערכה בסוכה הפרטית של כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א ובמרכזה מגבית למען הקמת קרית ישיבות בעלזא בעיר אלעד | הסכומים האדירים שנתרמו והתשורה שקיבלו הנגידים מהרבי

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול הגיעו מנין מצומצם של נגידים מחסידות בעלזא לסוכת מרן האדמו"ר שליט"א, לסעודת חג מיוחדת שנערכה כהוקרה עבור התמסרותם של הנגידים למגבית המיוחדת שע"י אגף הבינוי ב'מרכז מוסדות בעלזא' לבניית קרית הישיבות דחסידי בעלזא בעיר הישיבות אלעד. במעמד השתתפו גם בנו של הרבי הרה"צ רא"מ שליט"א ונכדיו.

במהלך הסעודה נשאו מדבריהם הנגידים החשובים, הנגיד הנכבד הרב מיכל רוזנברג שליט"א ממונטריאל ציטט את כ"ק האדמו"ר ה'שפע חיים' מצאנז קלוזנבורג זצ"ל שעיקר השקעתו הייתה בתורה ועבודה ואת זה רואים בבעלזא, והודה לאדמו"ר שליט"א על תפילותיו ומאמציו הרבים למענו, וביטא את ההערכה והאהבה הגדולה שיש בכל מקום בעולם עבור מרן שליט"א על כל פעולותיו בעבר בהווה ובעתיד.

הנגיד הרבני החשוב הרה"ג ר' צבי ארי' אייכלר שליט"א תיבל בדבריו במאמרי חג משובחים ואמר: "אנו נמצאים כעת בצילא דמהימנותא תרתי משמע, כידוע בחג הסוכות אנו בצילא דמהימנותא, כן אנו נמצאים בסוכה של הרבי שיהיה בריא לאורך ימים ושנים טובות. הרה"ג ר' שלום שאל אותי מקודם ששם לב שאני לא אוכל, אמרתי לו שיש פסוק שאומרים שזה עולה על חג הסוכות, 'כתפוח בעצי היער כן דודי בין הבנים.. ופריו מתוק לחכי', אני נמצא פה בצילו של הרבי שליט"א, ופריו מתוק לחכי' זה מה שאני אוכל, כל העניין של חג הסוכות מדברים בלשון של צל ויש הרבה מאמרים וביאורים למה דווקא צל קשור לסוכה".

גולת הכותרת היה כאשר העסקן החשוב, הרה"ח ר' משה יצחק אדלר הי"ו ממונטריאל, התרים את הקהל למען הישיבות הקדושות, והנגידים נרתמו בהתלהבות וניגשו כל אחד בתורו לאדמו"ר שליט"א ומסרו את התחייבותם למען הצלחת התורה ולומדיה וביטאו את הערכה הרבה שיש לכל אחד ואחד למען הרבי.

באגף הבינוי שע"י 'מרכז מוסדות בעלזא' מבטאים בסיפוק רב את הצלחת המגבית כאשר ב"ה הצליחו להגיע כבר למעל 60% מהסכום הנדרש לבניית המבנים ומיד במוצאי החג ישלימו את התוכניות הנדרשות כדי שבע"ה הישיבות תוכלנה להיות מוכנות כבר לחודש אלול תשפ"ד.

בדבריו שנשא במעמד ובנוכחות מרן שליט"א אמר: "אנחנו כעת במצב של תרעין פתיחין וזה עת רצון ואכן כעת אנחנו בכזה מצב שיפתחו את השערים שיהיה הרבה כסף לציבור חסידי בעלזא שיוכלו לתרום לבעלזא ואכן כך היה במעמד הנרגש, הרגשה נעלית של תרעין פתוחין, פשוטו כמשמעו. אנחנו מרגישים שכעת זה הזמן שמי שיש לו שכל שירוץ לקבל השפעות".

עוד הוסיף ואמר: "אנו עדים היום על קיום הנבואה של כ"ק מרן מהר"א זי״ע לכ"ק מרן מהר"ם מבילגורייא זי"ע כמה ימים לפני פטירתו: ברידער! ראש ישיבה לייג איך אוועק פאר דיר! כשנכדו יחידו הרה"צ רא"מ רוקח שליט"א הנושא גם את שמו עומד במסירות נפש יומם ולילה במתינות ובסבלנות בראשות של כלל הישיבות הקטנות והישיבות הגדולות, ודואג כמו זקינו שדגל בעלזא יתנוסס לתפארה בהררי ציון וירושלים".

הנגיד הרה"ח ר' אליהו קליין הי"ו ראש וראשון לכל דבר שבקדושה שקפץ כנחשון בן עמינדב, נידב כחצי מיליון דולר לטובת בניית הישיבות ואחריו שאר הנגידים התחייבו לזכות במצווה החשובה.

את המשא המרכזי השמיע נכדו בכורו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א הרה"ג ר' שלום רוקח שליט"א. הנחה את המעמד בטוב טעם הרה"ח ר' ישראל שטרן מלונדון, הנעים את המעמד הרה"ג ר' ירמי' חיים דמן, ביחד עם בעל המנגן הרב מאיר אדלר, בשילוב קטעי חזנות מפי החזן הרה"ח ר' אשר זעליג דרזנר הי"ו.

בסיום הסעודה מסרו הנגידים קוויטל מיוחד לאדמו"ר שליט"א לעת החיתום בהושענא רבא, והאדמו"ר העניק לכל אחד ואחד ערבות נחל מיוחדות להושענא רבא וברכות עד בלי די.

קרדיט צילומים: אנשיל בעק.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ההיסטוריה תהיה כשאדמו"ר כלשהו יזמין את הקבוצה של העניים ביותר לסעודה אישית בסוכתו, לא כשמזמין קבוצה של אנשים שבסיום הסעודה, ניפחו את קופת המוסדות בעוד כמה מיליונים…