תיעוד: הקבלת פני רבו ושמחת חג בקהילה התימנית בבני ברק

נתי קאליש No Comments on תיעוד: הקבלת פני רבו ושמחת חג בקהילה התימנית בבני ברק

תיעוד משמחת בית השואבה והקבלת פני רבו המרכזית בבית הכנסת "תפארת בנים" של הקהילה התימנית בקרית הרצוג בראשות חבר מועצת חכמי התורה ראב"ד יורה דעה מרן הגאון רבי שלמה מחפוד שליט"א. רבנים, אישי ציבור וקהל רבי הגיעו לשמוח באירוע | גלריה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאות השתתפו בשמחת בית השואבה והקבלת פני רבו המרכזית בבית הכנסת "תפארת בנים" (תימנים) בקרית הרצוג של גדולי ומאורי הדור של קהילת קודש יהדות תימן.

בראשם נשיא בית המדרש חבר מועצת חכמי התורה ראב"ד יורה דעה מרן הגאון רבי שלמה מחפוד שליט"א, רב בית מדרשנו הרה"ג עובדיה מעדני שליט"א, המרא דאתרא – קריית הרצוג ופרדס כץ הרה"ג חיים זאיד שליט"א, אב"ד תל אביב יפו הרה"ג אבירן יצחק הלוי, המרא דאתרא – כפר אברהם וראש כולל אוהל רחל ולאה הרה"ג ששון כהן שליט"א, אב"ד ורב המרכז התורני שאר יישוב הרה"ג הלל הלוי שליט"א, יו"ר ארגון "המאורות" הרה"ג יהורם יפת שליט"א, הדיין הרה"ג נתנאל בנאי שליט"א, רב בית הכנסת "כנסת הגדולה" הרה"ג ינון אברך שליט"א, ר"מ הרה"ג איתי גדסי שליטא, ר"מ הרה"ג אריה צברי שליט"א, מו"צ הרה"ג ישראל שונים שליט"א, מורי הוראה, מורי צדק, דיינים ורבנים נוספים.

כמו כן, השתתפו אישי ציבור, עסקנים, ונגידים ביניהם חה"כ יו"ר ועדת הבריאות וסגן יו"ר הכנסת ומועמד לראשות העיר הר' אוריאל בוסו הי"ו, חה"כ הר' יונתן מישרקי, חבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר וועדת רווחה הר' ישראל בן ששון הי"ו, חבר מועצת העיר בני ברק הר' יעקב זכריהו הי"ו, חבר מועצת העיר בני ברק, מר יעקב וידר הי"ו, מועמד למועצת העיר בני ברק הר' אברהם גרודקא הי"ו, מר אבשלום (אברשה) אוחיון ועוד.

את המעמד הנחה הפרשן הפוליטי של 'קול חי' איתי גדסי שליט"א. על הניגון, השירה והריקודים הסוחפים ניצח באמנות רבה ר' שלמה ברונר ותזמורתו.

כאמור, מאות השתתפו במעמד הגדול לכבודה של תורה וזכו לשמוח בשמחה של מצווה. הציבור זכה לשמוע ולהתברך מפי גדולי התורה שנכחו במעמד האדיר.

נשיא הקהילה מרן הרה"ג שלמה מחפוד שליט"א המלווה את קהילת "תפארת בנים" מיום ייסודה לפני רבות בשנים, בשאלות הלכתיות, מנהגים והשקפה שיבח את הקהילה המפוארת ואת רב הקהילה הרב מעדני שליט"א אשר פועלים ללא לאות להגדיל תורה ולהאדירה.

כן, הדגיש את נושא האחדות והחשיבות שהקהילה תהיה מאוחדת ומגובשת. ובירך את כל מי שיסייע בפרויקט "הרחיבי" להגדלת והרחבת בית ה' בפאר והדר כיאה לבית מקדש מעט.

מורנו הרה"ג עובדיה מעדני שליט"א המנהיג את קהילת "תפארת בנים" בכל דבר שבהלכה והנהגה, בשיעורי תורה והרבצת תורה, במנהגי ק"ק תימן וראש כולל יום שישי בבית מדרשנו בירך את המשתתפים בשמחת בית השואבה הרבים מתפללי בית הכנסת והאורחים הרבים שהגיעו, ואיחל כי בשנה הבאה בע"ה שמחת בית השואבה תתקיים ברוב פאר והדר בבניין החדש שייבנה וכי לציבור יש הזדמנות להיות חלק מבניין בית מקדש מעט זה.

המגיד מישרים, המרא דאתרא הרה"ג חיים זאיד שליט"א חיזק את הקהל הרב בסיפור אמונה על זוג חשוך ילדים שזכה בזכות וויתור להולדת בן בתוך שנה, ונשא דברים חוצבי להבות.

הרב זאיד המלווה את "תפארת בנים" מיום הקמתה, בהשתתפות באירועי הקהילה, בשאלות שבהנהגה, בדרשות בבית המדרש ועוד מסייע, מעודד, ודוחף את הקהילה לצאת לפרויקט "הרחיבי" להרחיב ולבנות את משכן ה' כמו שכתוב "והראנו בבניינו".

הרה"ג אבירן יצחק הלוי, הרה"ג ששון כהן, הרה"ג הלל הלוי, הרה"ג יהורם יפת והרה"ג ינון אברך נשאו אף הם דברים במעמד המרומם ודיברו על החשיבות שבשמירת המסורת של ק"ק יהדות תימן, להגדיל תורה ולהאדירה ובמיוחד להשקות את צאן קדושים – תינוקות של בית רבן להנחיל להם את מסורת אבותינו.

הרבנים שליט"א שנפעמו לראות את הקהילה הנפלאה בראשות מורנו הרב, את הפעילות הענפה לכבודה של תורה, את גמילות החסד ובמיוחד את האחדות הנפלאה, קראו לציבור להיות שותפים – יחד בבניית בית הכנסת.

המועמד לראשות העיר הר' אוריאל בוסו הי"ו נשא דברי ברכה והניף אף הוא את סימן האחדות בעם ישראל בכלל ובתושבי בני ברק בפרט במיוחד בימים אלו, שמע על הפעילות הרבה והמבורכת ועל הפרויקטים המתוכננים, והביע את התפעלותו הרבה מהקהילה המיוחדת והבטיח לסייע ככל יכולתו על מנת שהמקום ישמש כמגדלור לתורה, לתפילה, גמילות חסדים וכל דבר שבקדושה.

חברי מועצת העיר בני ברק, אישי ציבור, עסקנים ונגידים שנכחו באירוע נחשפו לפעילויות הרבות של קהילת "תפארת בנים", לפרויקטים הרבים, לחזון, למטרות ויתר הדברים והביעו את התפעלותם הרבה.

השירים והריקודים נמשכו בדביקות ובהתלהבות עד לשעות המאוחרות של הלילה בשמחה אדירה של מצווה.

 

 



0 תגובות