ראש האופוזיציה לפיד: מוכן להקים ממשלת חירום

איתי גדסי No Comments on ראש האופוזיציה לפיד: מוכן להקים ממשלת חירום

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הודיע לראש הממשלה כי הוא מוכן להקמת ממשלת חירום לאומית. נתניהו הגיב: "לא עוסקים כרגע בפוליטיקה"

לפיד בבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המלחמה הקשה עם עזה: ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי הוא מוכן להקמת ממשלת חירום לאומית. נתניהו הגיב ואמר כי בשלב הזה הוא אינו עוסק בפוליטיקה.

"נפגשתי עכשיו עם ראש הממשלה נתניהו. הודעתי לו שבמצב החירום הנוכחי אני נכון לשים בצד את כל המחלוקות, להקים איתו יחד ממשלת חירום מקצועית, מצומצמת, שתנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו", מסר לפיד. "נתניהו יודע שבהרכב הקיצוני והלא מתפקד של הקבינט הנוכחי, אי אפשר לנהל מלחמה. מדינת ישראל צריכה שיוביל אותה דרג מדיני מקצועי, מנוסה ואחראי. אין לי ספק שגם שר הבטחון לשעבר בני גנץ יצטרף לממשלה כזו".

גורמים בסביבת נתניהו הגיבו להצעה: "לא עוסקים כרגע בפוליטיקה, רק בלחימה". כך פרסמה דפנה ליאל בערוץ 12.

מוקדם יותר,  מסרו ראשי האופוזיציה לפיד, גנץ, ליברמן ומיכאלי בהודעה משותפת: "אנחנו נותנים גיבוי מלא לצה״ל ומערכת הביטחון. כולנו מאוחדים אל מול הטרור וצריך להכות בו ביד קשה ונחושה. חמאס וכל ארגון טרור אחר שישתף איתו פעולה, בדרום או במרחבים אחרים צריכים לשלם מחיר כבד על המתקפה הזו. נדרש לגייס את הקהילה הבינלאומית נגד הטרור.

"אנחנו מחזקים את אזרחי ישראל, חיילי צה״ל בסדיר ובמילואים וכל כוחות הביטחון והחירום. אנו קוראים לאזרחים – הישמעו להנחיות פיקוד העורף, שימרו על עצמכם וביחד אנחנו נגבר על הטרור. בימים כאלה אין בישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו ניתן גיבוי מלא לכוחות הבטחון לתגובה חריפה וקשה נגד הטרור ושלוחיו".

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר הערב: "מדינת ישראל בשעה קשה. אני מחזק את צה״ל, מפקדיו ולוחמיו וכל כוחות הבטחון וההצלה ומבקש לשלוח מילות עידוד וחיזוק לכל תושבי ישראל הנמצאים תחת מתקפה. אני קורא לכולם להישמע להנחיות פיקוד העורף, לגלות ערבות הדדית וקור רוח. יכול נוכל לכל מבקשי רעתנו".



0 תגובות