בשבוע הראשון למלחמה: מחיר הירקות עלה בכ-5%

צבי טסלר 1 Comment on בשבוע הראשון למלחמה: מחיר הירקות עלה בכ-5%

משרד החקלאות מציג את כמויות ומחירי התוצרת הטרייה שנמכרו ברשתות בשבוע המלחמה הראשון: לא נרשם מחסור בתוצרת טרייה ברמת המאקרו • עלייה של כ-5% במחיר לצרכן של ירקות • עלייה חריגה בצריכת ביצים וחלב לנוכח בהלת המלחמה

צילום: Yossi Aloni/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מניתוח החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות על פי נתוני "סטורנקסט", עולה כי בשבוע הראשון למלחמה ביחס לשבוע שקדם לו נרשמה עלייה של 5%-10% בצריכת מזון טרי במחלקות השונות, למעט בצריכת ביצים וחלב, בהם נרשמה עלייה של כ-40% וכ-30% בהתאמה.

כלכלני המשרד מסבירים כי בהלת המלחמה הובילה את הציבור לצרוך יותר מהרגיל. על כל פנים, לא נרשם מחסור בתוצרת הטרייה ברמת המאקרו, ברמת הפרט לעיתים הצרכן חווה מחסור על המדף לאור "ההתנפלות" על המדפים וחיסול המלאי בחלק מהמוצרים. במחלקות הירקות עלתה הצריכה ב-7%, בפירות ב-10%, בבשר בקר ב-5% ובעוף טרי הצריכה נותרה ללא שינוי.

באשר למחירי המזון, נרשמה עלייה ממוצעת של כ-5% במחירי הירקות ברשתות השיווק. מבין הירקות, שיעור עליית המחירים הגבוה ביותר נרשם בכרוב (13%), אחריו בגזר (12%) ובמלפפון (11%). מחירי העגבניות הטריות עלו בממוצע בכ-7%. לעומתם, נרשמו ירידות מחירים בבשר בקר בשיעור ממוצע של 9% ובפירות הטריים בשיעור ממוצע של כ-3%. בשאר מחלקות התוצרת הטרייה – ביצים, חלב לשתייה ועוף – המחירים נשארו זהים לשבוע שקדם ללחימה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שטויות… לדוגמא התפוחי אדמה עלו 100 אחוז.. במקום 3.5 שח עולה 7 שח…