רחפנים לאבטחת יישובים יופעלו באמצעות מוקד שליטה מרכזי

צבי טסלר No Comments on רחפנים לאבטחת יישובים יופעלו באמצעות מוקד שליטה מרכזי

בעקבות המצב הבטחוני, רשות התעופה האזרחית (רת״א) מודיעה לכל מפעילי הרחפנים בישראל: הפעלת רחפנים לצרכי אבטחת יישובים באמצעות מוקד שליטה מרכזי בלבד. במהלך השבוע האחרון נאסרה הטסת רחפנים למטרות פנאי וספורט

רחפן.אילוסטרציה צילום: Gershon Elinson/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רשות התעופה האזרחית (רת״א) במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים הודיעה כי על כל מפעילי הרחפנים ובטיסנים במשימת אבטחת יישובים חלה חובה להתחבר למרכז שליטה מרכזי, לצורך תיאום ומניעת תקלות וטעויות בזיהוי.

במהלך השבוע האחרון נאסרה הטסת רחפנים למטרות פנאי וספורט, במטרה לצמצם את הסכנה בזיהוי שגוי של הרחפן על ידי כוחות הביטחון כרחפן עוין, וכן להפחית את הסיכון לכלי טיס מנמיכי טוס של חיל האוויר, משטרת ישראל וכוחות כיבוי והצלה. האיסור לא חל על רחפנים שהטסתם אושרה על ידי רת״א או מערכת הביטחון.

עקב הצורך לתת מענה רגולטורי ובטיחותי לצורך הגנה על המרחב האווירי באמצעות רחפנים ובתיאום עם צה"ל, פירסמה היום רת"א הנחיה כי כל מפעיל רחפן המבקש לפעול במסגרת ההגנה על היישוב, להתחבר באופן דיגיטלי למרכז השליטה שהוקם בתל אביב.

בהנחיה פורסם קישור לאתר רשות החדשנות, ובו הנחיות מדויקות לביצוע ההתחברות. ההפעלה מותרת רק במסגרת יישובית, תחת הנחיה של גורם מוסמך כגון רבש"צ, ראש צוות חירום יישובי וכד'. ההפעלה אסורה במרחק חמישה קילומטרים משדות תעופה ומנחתים, ובכל אזור אסור לטיסה כפי שהוגדר בפרסומי המידע התעופתי. חברות בעלות רישיון להפעלת רחפנים, ומפעילי רבי להב בעלי היתר מטיס, רשאים להמשיך לפעול בהתאם לתנאי הרישיון ולהנחיות רת"א וגורמי הביטחון.



0 תגובות