הפרקליטות סירבה להשיב ללוחם במיל' את נשקו האישי

ישראל רובין 1 Comment on הפרקליטות סירבה להשיב ללוחם במיל' את נשקו האישי

תושב דרום הר חברון שמשרת כעת במילואים בצפון ורישיון הנשק שלו נשלל ביקש להוציא צו ביניים שמורה להחזיר לו את נשקו האישי לאלתר – אך הפרקליטות לחצה לדחות את הבקשה. עו"ד קידר מארגון חוננו: "בימים אלו מצופה מהמדינה להבין שמה שהיה הוא לא מה שיהיה"

חייל, טנק, צבא
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים אלו, לאור הלחימה הרב חזיתית בישראל, עולה המודעות הציבורית לנושא נישאת נשק אישי. עם זאת, לאור הסכנות, שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, ענת זיגר, דחתה בימים האחרונים בקשה לצו ביניים שהגיש תושב דרום הר חברון באמצעות עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, שנמצא כעת במילואים בחזית הלחימה בגבול לבנון, להחזרת נישקו האישי שרישיונו נשלל. הדחייה מגיעה לאור עמדת הפרקליטות המסרבת לאפשר לתושב להחזיק ברישיון נשק וזאת למרות שהתיק הפלילי כנגדו נסגר, וכן לאחר שלפני כשנה, בעתריה בעניינו, הנחה בימ"ש את הפרקליטות לשקול להשיב לו את נשקו לאחר כשנה.

בהחלטתה כתבה השופטת כי "לא נשמטה מעיני העובדה שהבקשה חצו ביניים הוגשה כעת על רקע האירועים האחרונים ומצב המלחמה בו נתונה המדינה. עם זאת כפי שנאמר בתגובה – יש לשקול את הסיכונים לשלום הציבור ובטחוני גם בראיה רחבה המנותקת ממצב החירום הנוכחי. אעיר כי המבקש טען שבעת מילואים הוא מקבל נשק ויש להניח שבעת הזו הוא משרת במילואים. לאחר שהתשובה תתמך בתצהיר יקבע מועד לדיון בעתירה, בכפוף למגבלות שתתקיימנה באותה העת".

כאמור, את הבקשה למצתן צו ביניים, הגיש התושב באמצעות עו"ד עדי קידר מארגון חוננו. בבקשה נכתב כי הם מבקשים מבית המשפט להשיב את הנשק לידי העותר לאלתר. נציין כי לבקשה צורפו בין היתר גם המלצותיהם של מפקדו האישי במילואים ומפקד הגדוד, זו לצד המלצת הרבש"צ בישוב בו הוא מתגורר.

בבקשה נטען כי בעודו נמצא התושב במילואים בגבול הצפון, תמוהה כי המדינה רואה בו אחראי לביטחונה ורשאי לשאת נשק, ומנגד טוענת שהוא אינו כשיר להחזיק ברישיון נשק אישי. "שלילת רישיון הנשק אינה אלא דיבור הרשות 'בשתי קולות'", כתב עו"ד קידר בבקשה. כמו כן הוא מציין כי בהחלטות אין עיסוק בכלל בנושא מגוריו של האיש וכן בעיסוקו שמצריך נסיעה באזורים בהם יש אירועי פח"ע רבים.

עו"ד עדי קידר, שכאמור מייצג את התושב מטעם ארגון חוננו מסר: "בימים אלו מצופה מהמדינה להבין שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, ואולם המערכת המשפטית בעינה עומדת, וחבל". יש לציין, כי בימים אלו מטפלים בארגון חוננו בעשרות רבות של בקשות לרישיון לנשיאת נשק אישי שנדחו, ופועל על מנת לבחון את אישורם מחדש.

נציין כי מודבר בסיפור שהחל לפני כשלוש שנים כאשר תושב דרום הר חברון קפץ כחלק מהתנדבות לנסות ולעצור גניבת עדר של חווה יהודית. כחלק מהניסיון לעצור את הגנבים, הם הקימו מחסום באחד הצירים שבו היה חשד שהחולייה צריכה לעבור בדרך למילוט, שלפתע רכב סאוונה הגיע מולם. התושב סימן לרכב לעצור, אך זה האיץ את נסיעתו, מה שגרם למתנדב לירות יריה בודדת באוויר, כאשר במקביל אליו נורתה אש גם לכיוון גלגלי הרכב, מה שהוביל לכך שהנהג ברח מהרכב. כאשר המשטרה הגיעה למקום התברר כי מדובר ברכב גנוב, ובעוד השוטרים התהדרו בהחזרת הרכב לבעליו, נישקו האישי של התושב הוחרם.

מאז ההחרמה, מנסה התושב מידי שנה לנסות ולהוציא רישיון מחדש, זאת לאחר שנאמר לו שההגבלה תהיה לזמן מה, אך לא נקטו במסגרת הזמן. עם זאת, כל פעם הבקשה מקבלת את התנגדותה של המשטרה, אלא שבעקבות ערר שהוגש לבית המשפט לפני שלושה חודשים קבעה השופטת כי "ככל שלא יתווסף מידע חדש ממועד אירועים הללו יוכל להגיש בקשה במאי אשר תישקל מחדש". כעת, עם פרוץ הלחימה ולאור העובדה שמדובר בתושב אזור רגיש מבחינה ביטחונית הגיש התושב בקשה לבימ"ש כאמור.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רשעים ארורים. ומה שקרה בשבועיים וחצי האחרונים לא ניער אותם. חבל שהרפורמה המשפטית נעצרה באמצע. אבל בעז"ה היא עוד תגיע, ואחרי השינוי הכללי במערכת המשפט – להתחיל לעשות ניקוי אורבות בבתי המשפט, בפרקליטות, ובמקביל גם במשטרה ושאר כוחות הבטחון