הוכח כאמת: חכ"ל בן ארי דורש לסגור את התיק נגדו

פנחס בן זיו 2 Comment on הוכח כאמת: חכ"ל בן ארי דורש לסגור את התיק נגדו

חבר הכנסת לשעבר אמר ב-2018: "הערבים שורפים לתושבי העוטף את השדות, מנסים לשרוף להם את הבתים, וחולמים לבוא ולרצוח אותם". היועמ"ש דאז, אביחי מנדלבליט, הורה להעמידו לדין בחשד "להסתה לגזענות". עורכי דינו: "למרבה הצער ולדאבון הלב, המציאות הנוראה והאכזריות לה נחשפנו, עלתה אף על תחזיותיו הקודרות"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר עינוי דין של למעלה מארבע שנים ולאור הטבח הנורא בדרום פנו עורכי דינו של חבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי עו"ד ציון אמיר ועו"ד משה פולסקי לפרקליט המדינה בדרישה לסגור את התיק כנגד בן ארי. "אין אלא לתמוה ולהצר על כך שבמקום להאזין לדברים שנאמרו על ידו בכובד ראש – הוחלט על נקיטת הליכי חקירה ושימוע כנגד מרשנו"

עורכי הדין מארגון חוננו פנו לפרקליט המדינה, בבקשה להורות על סגירת תיק החקירה נגד חבר הכנסת לשעבר. הדברים מגיעים לאחר כארבע שנים שבהם התיק פתוח, ולאחר שלפני כשנה התקיים שימוע בתיק – ועד כה לא התקבל כל החלטה בעניין. עו"ד אמיר תקף את עינוי הדין ואמר כי "אוחזים בגרונו של חכ"ל בן ארי. אין שום הצדקה עניינית, משפטית וציבורית להשאיר תיק פתוח כל כך הרבה שנים מבלי לקבל הכרעה".

הפניה מגיעה לאור הלחימה בדרום שבה התברר כי האמירות של בן ארי, שבגינם נפתח כנגדו תיק החקירה התבררו כנכונות. במכתבם, אומרים עורכי הדין כי במידה ולא תתקבל תשובה תוך 14 ימים, בכוונתם לפנות לבג"צ על מנת להביא לסיומו של עינוי הדין בתיק.

במכתבם כותבים עורכי דינו של בן ארי כי "בעת הזו, מדינת ישראל ואזרחיה מצויים בעיצומה של מלחמת מגן, מערכה קיומית קשה, בה הותקפו אזרחי מדינת ישראל, ע"י טרוריסטים מרצחים אכזריים, השפלים מחיות השדה, באכזריות שכלל לא ניתן היה להעלות על הדעת כי בכלל קיימת בקרב בן אנוש. ואשר הביאה לרציחתם של קשישים, נשים ותינוקות, וחטיפתם של אזרחים חפים מפשע עוללים וזקנים לעזה, תוך ביצוע פשעי מלחמה, ומעשי אונס מזוויעים ומספר הנרצחים והפצועים מגיע לאלפים".

"למרבה הצער ולדאבון הלב, המציאות הנוראה והאכזריות לה נחשפנו, עלתה אף על תחזיותיו הקודרות של ד"ר בן ארי" כותבים עורכי דינו במכתב לפרקליט המדינה. עורכי הדין מפנים לסעיפים מתוך כתב האישום בהם אמר בן ארי: "הם רוצים לחסל אותנו. הם מחפשים את הצוואר שלנו, הם לא מחפשים אדמות הם רוצים לשחוט אותנו". בסעיף אחר בכתב האישום הוא מצוטט: " כל ויתור לערבים, תקשיבו היטב, כל ויתור לערבים רק יגביר את התיאבון, רק יגביר את התיאבון", וכן שהוא כינה אותם "אומה רצחנית".

לדברי עורכי הדין, "אין אלא לתמוה ולהצר על כך שבמקום להאזין לדברים שנאמרו על ידו – בכובד ראש, ותחת נקיטת אמצעי זהירות מתבקשים, הוחלט על נקיטת הליכי חקירה ושימוע כנגד מרשנו אשר סבור כי הליכים אלה נועדו 'לסתום' את פיו שלו ושל ציבור גדול בישראל. מרשנו סבור כי המציאות הקודרת הוכיחה כי דבריו היו אמת לאמיתה, הן במישור העובדתי והן במישור המחקרי האקדמאי. ויודגש כי רבים בקרב הציבור הרחב, ביניהם אנשי אקדמיה, אנשי צבא, עיתונאים, ופוליטיקאים קוראים בריש גלי, היום ובעבר, קריאות חמורות פי כמה וכמה, מהאמירות שיוחסו לד"ר בן ארי".

נזכיר כי לפני למעלה משנה הודיע פרקליט המדינה כי הוא מגיש כתב אישום נגד בן ארי, בכפוף לשימוע, בעבירות של הסתה. ההודעה על הכוונה להגיש כתב האישום הגיעה לאחר שבפרקליטות הבינו כי בכוונתו של בן ארי לפנות לבג"צ כנגד עינוי הדין בעניינו, זאת לאחר שלוש וחצי שנים שבהם התיק עומד ללא הכרעה. כזכור, לאחר שנפסל בן ארי מלרוץ לכנסת בבחירות 2019, הורה היועמ"ש דאז, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד בן ארי בעקבות אמירות שאמר, שכאמור בימים אלו התבררו כנכונות.

עו"ד ציון אמיר מסר "הפניה לפרקליט המדינה מדברת בעד עצמה. הרבה שנים לא נתקלתי בעיוני דין בלתי נסבל ושערורייתי כמו במקרה של חכ"ל בן ארי. הדבר חמור באופן מיוחד, גם משום שבימ"ש העליון כבר בשנת 2020 הביע את מורת רוחו מהשיהוי ועינוי הדי בתיק, וגם בשל העובדה כי המדינה הצהירה כבר אז בדיון כי העניין יבוא לסיומו בתוך כמה חודשים, ואם לא די בכך, חלפה כבר כשנה מהשימוע אותו ערכנו בתיק ועדיין אוחזים בגרונו של חכ"ל בן ארי. אין שום הצדקה עניינית, משפטית וציבורית להשאיר תיק פתוח כל כך הרבה שנים מבלי לקבל הכרעה", דברי אמיר.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    דוקא טוב שהפרקליטות סחבה את הזמן.
    כעת מגוחך שהם יגישו כתב אישום על בן ארי שאמר את מה שהוכח [לצערנו] כאמת ברורה.
    מגיע לו פרס על ניסיונו להזהיר אותנו מעזה ותושביה.

  2. 1

    ניראה אדם מפוקפק וד’’ל