רבני ה'עדה החרדית' קוראים לקיים מחר יום תפילה עולמי

נתי קאליש No Comments on רבני ה'עדה החרדית' קוראים לקיים מחר יום תפילה עולמי

לאור הימשכות המלחמה והמצב הקשה השורר בארץ הקודש קוראים רבני ודייני ה"עדה החרדית" בראשות הראב"ד הרג"מ שטרנבוך שליט"א לקיים מחר יום תפילה עולמי על המצב. "חובת התפלה וההתחזקות מוטלת על כל איש ישראל באשר הוא להתחזק בתפלה, וכן לחזק את מעוזי התורה והקדושה הצריכים חיזוק ביותר ובמיוחד לעת כזאת"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"המצב בארה"ק זועק לרחמי שמים מרובים, וצחצוח חרבות אויב מאיימים על שלומם של תושבי ארה"ק השרויים זה כבר שלשה שבועות רצופים במצב של מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה, וזקוקים לרחמי שמים מרובים" כך נפתח המכתב של רבני ודייני העדה החרדים שקראו לקיים מחר יום תפילה עולמי על המצב.

"חובת התפלה וההתחזקות מוטלת על כל איש ישראל באשר הוא להתחזק בתפלה, וכן לחזק את מעוזי התורה והקדושה הצריכים חיזוק ביותר ובמיוחד לעת כזאת, והאמנתי כי אדבר לחזק ולהתחזק באמונה תמימה בבורא ית"ש הבורא ומנהיג לכל הברואים והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים ורק בכוחו הגדול להושיענו, ולהשגיח ביתר שאת על אמונות ודעות שלא ללכת שולל אחרי משאות שוא ומדוחים ושלא לשים מעוז ומבטח בזרוע בשר ושקר הסוס לתשועה וברוב חילו לא ימלט".

"והנה תפלה בעת צרה דאורייתא לכו"ע, ובפרט עתה כאשר ראו כי שוא תשועת אדם, ורק לשמים נשואות עינינו ונשפוך לב כמים להשגיח עלינו לרחמה ברחמיו הגדולים וחסדיו הגלויים לגאלנו גאולת עולמים ולהוציאנו מן הצרה הזאת, ובכללות להתפלל לישועתן של ישראל הכלל והפרט. והננו בזה בפניה ובקשה אל אחב"י בכל מקומות מושבותיהם, ולמנהיגי עדות הקודש ראשי עדת בני ישראל שליט"א בארה"ק ובגולת אריאל להשתתף עם בנ"י דרי קודש בתפלה עולמית בצוותא חדא אנן מהכא ואתם מהתם" כתבו הרבנים.

הרבנים קבעו את התפילה למחר, יום שני וירא ט"ו מרחשון תשפ"ד הבעל"ט צום שני בתרא, בשעה 4.00 בארה"ק ובשעה 10 בניו יורק ובשאר המקוםות בכל מקום לפי השעה הזאת.

סדר התפילה הוא: לומר פרקי תהלים דלהלן: יג, כ, צא. קכא, קל, קבב, אורך קרע שט"ן מתמניא אפי, ואח"כ היה"ר שאחרי תהלים וי"ג של רחמים במקום שיש מנין עשרה, ואח"כ יאמרו תפלת אחינו בני ישראל וכו', ופרשת הקטורת (מאתה הוא ה"א עד תנו רבנן), וקבלת עומ"ש".

"וגדול כח תפלת הרבים לעורר רחמי שמים המרובים, ויקשב וישמע הצגים לעומו האגודים בצרה לשפוך תחינה ומצפים לישועה, מתוך צרה ימציא לנו פדות ורווחה להשמיענו שנית ברחמיו אחרית כראשית להיות לכם לאלוקים, בביאת משיח צדקנו הולך תמים בעגלא ובזמן קריב מתוך רחמים גדולים" מסיימים הרבנים את מכתבם.



0 תגובות